DEVO, bestuurlijk falen?

400x267-WM_Veenendaal_Oost_02woensdag 02 maart 2016

Duurzame Energie Veenendaal Oost, wat met zoveel gejuich begon in 2007 is verworden tot een loden last. De grote vraag is waarom toch. Daar lijkt nog geen eenduidig antwoord op te geven. In oktober 2015 heeft de raad, met de ChristenUniefractie voorop, unaniem de noodklok geluid. Vanaf dat moment heeft het college ervoor gekozen DEVO niet openbaar te behandelen.

Wij kunnen ons niet vinden in de daarvoor gevonden argumentatie maar moeten ons neerleggen bij een coalitiemeerderheid. Een coalitie die haar periode begonnen is met het verkondigen van een nieuwe bestuursstijl. Maar telkens wanneer het erom spant haar eigen zin doordrukt. In het financiële belang van heel Veenendaal hebben wij het college andermaal vragen gesteld die nog steeds niet zijn beantwoord. Drie maart belooft een spannend debat, deels weer niet openbaar? Voor de ChristenUnie staat voorop dat de bewoners van Veenendaal-Oost niet de dupe mogen worden van welk falen dan ook!

Archief > 2016