Kwaliteit informatievoorziening moet beter

Afbeelding informatiedonderdag 11 februari 2016

Diverse malen is ons als fractie van de ChristenUnie gebleken dat uitnodigingen, voor bijeenkomsten met burgers, niet worden ontvangen door belanghebbenden. Daardoor onthoudt de gemeente inwoners de mogelijkheid een bijdrage te leveren in discussieavonden etc. Inwoners blijven op die manier verstoken van essentiƫle informatie over hun woon- en leefomgeving.

Twee recente voorbeelden zijn de informatie over het nieuwe afvalsysteem en de uitnodiging voor een avond rondom verkeersproblemen bij fietskruisingen in Veenendaal-West.

Het was goed gebruik dat de raadsleden ook in kennis werden gesteld van informatieavonden voor bewoners etc. Belangrijk, omdat wij dan een goed beeld konden krijgen van hetgeen er leeft over de diverse onderwerpen.
De afgelopen periode hebben wij menige avond gemist, omdat wij niet vooraf hierover waren geïnformeerd. 

Namens de fractie van de ChristenUnie heeft Henk van Soest de volgende vragen aan het college gesteld:

  1. Is het u bekend dat informatie regelmatig niet bij inwoners terecht komt?
  2. Is het juist dat dit o.a. komt door de manier van verwerking, waarbij het systeem de bijvoegsels bij adressen niet herkent?
  3. Wat heeft u n.a.v. eerdere opmerkingen van inwoners ondernomen om dergelijke slechte bezorging te verbeteren?
  4. Deelt u onze mening dat de burgerparticipatie op deze manier niet goed verloopt?
  5. Indien u nog geen actie hebt ondernomen, wanneer gaat u dat wel doen?
  6. Bent u bekend met het feit dat raadsleden vaak niet tijdig op de hoogte worden gebracht van informatieavonden voor burgers?
  7. Zo ja, is er sprake van een beleidswijziging bij het college?
  8. Zo nee, wat gaat u er aan doen om raadsleden wel op de juiste en tijdige manier te informeren.

« Terug

Archief > 2016

Geen berichten gevonden