Kapvergunning vijf keer duurder?

Henk van Soestwoensdag 22 april 2015

De kosten voor vergunningen in de ruimtelijke sfeer zoals bouwvergunningen en kapvergunningen worden helemaal bij de aanvragers in rekening gebracht. Alle gemeentelijke kosten worden meegerekend. Voor grotere bouwwerken wordt verhoudingsgewijs meer betaald dan voor kleinere. De crisis levert minder grote aanvragen op. De gemeente heeft nu meer kosten dan inkomsten. De kosten van een dakkapel en kleine verbouwing worden hoger.  Het college stelt voor de prijs kapvergunningen en inritvergunningen van €166,00 te verhogen naar €848,00. Wij hebben daar tot nu toe als enige partij bezwaar tegen. Op ons verzoek kijkt de wethouder naar een passender oplossing. Een lagere prijs dus.

Ook de vraag uit 2013 of de uitvoeringskosten lager kunnen, is niet door het college beantwoord. De wethouder heeft toegezegd  tijdig met de uitkomst van het onderzoek te komen. Dan neemt onze fractie pas een definitief standpunt in over de hoogte van de leges komend jaar.

Archief > 2015