Met twee benen in de samenleving

Veldwoensdag 18 februari 2015

Veenendaal Kan en Veenendaal sportstad, het zijn twee gevleugelde begrippen. Deze week staan beide onderwerpen op de raadsagenda. Veenendaal Kan is een campagne die veel mensen bereikt heeft en eigen kracht en samenredzaamheid op de kaart heeft gezet. De campagne is vorig jaar gestopt en er is nog geld overgehouden. De ChristenUnie gaat een amendement indienen waarin gepleit wordt om dit geld niet in te zetten voor een verlenging van de campagne, maar als extra geld voor de zorg. Voor de sport in Veenendaal wil de gemeente het borgstellingsbedrag verhogen, maar niet zonder extra voorwaarden. Met deze voorwaarden gaan sportverenigingen het moeilijker krijgen om een lening te krijgen voor bijvoorbeeld hun accommodatie. Voor de ChristenUnie een moeilijk punt, want sport moeten we in Veenendaal blijven promoten. Ook hier komen we met een amendement. Of het nu gaat om sport of de zorg de ChristenUnie blijft met twee benen in de samenleving staan.

Archief > 2015