ChristenUnie stelt vragen over basisschool Tamim

Foto Willem van Braakmaandag 03 november 2014

Naar aanleiding van eerdere gesprekken en de inspraak van mevrouw De Haan, van basisschool Tamim, ten behoeve van de Programmabegroting hebben wij een schriftelijke vraag gesteld aan het college over de huisvesting Tamim in het Ontmoetingshuis.

We kennen allen de achterstand in de bouw van woningen in Veenendaal-Oost en dat was ook de reden om het Ontmoetingshuis gefaseerd te bouwen. Basisschool Tamim heeft in een vroeg stadium via de ChristenUnie bij het college aan de bel getrokken over haar huisvesting. Er is steeds betoogd dat het concept van de school niet tot zijn recht zou komen in de voorgestelde gefaseerde opzet van het Ontmoetingshuis. Door het college werd gesteld dat dit een intern CPOV-probleem zou zijn, want de onderhandelaar van de CPOV was immers akkoord gegaan met de indeling van de scholen in het Ontmoetingshuis. In antwoord op vragen bij de begroting is aangegeven dat voor het schooljaar 2014/2015 de onderwijsruimte in het Ontmoetingshuis voldoende is. De SHS zou nog ruimte over hebben, werd gezegd. Toch blijken de zorgen over de huisvesting van Tamim groter te zijn dan voorzien. Er is een wachtlijst en ook uitwisseling van leerlingen met Het Speelkwartier is niet meer mogelijk, omdat die school ook vol zit en al drie groepen in de Windroos heeft geplaatst.

Er zijn ouders die voor wonen in Veenendaal- Oost willen kiezen juist vanwege de aanwezigheid van Tamim. Dit heeft een positief effect op de hele wijk Veenendaal-Oost en versterkt de bereidheid om in Veenendaal-Oost een woning te kopen. Door de huisvestingszorgen van Tamim bestaat het gevaar dat de koopbereidheid van ouders, maar ook de kwaliteit van het onderwijs in het geding komt. Daarom hebben wij aan het college de volgende vraag gesteld:

Hoe, en gezien de urgentie, binnen welke termijn denkt u dit huisvestingsprobleem op te lossen?

Als ChristenUnie Veenendaal wachten we met belangstelling de beantwoording van het college af.

Willem van Braak

Archief > 2014