Advies informateur: coalitie ChristenUnie, SGP, D66 en VVD

donderdag 10 april 2014

Op vrijdag 4 april is het rapport van informateur Kars Veling gereed gekomen.
In zijn rapport adviseert Veling om de ChristenUnie, de SGP, D66 en de VVD te vragen om samen een college te vormen en een programma te ontwikkelen. De ChristenUnie is blij dat deze eerste fase van het formatieproces goed is verlopen en gaat vol vertrouwen de verdere onderhandelingen in. De ChristenUnie zal hierbij de punten uit het verkiezingsprogramma uiteraard inbrengen als basis van beleid voor de komende vier jaar.

Onder leiding van de heer Veling zijn afgelopen week gesprekken gevoerd met delegaties van alle tien fracties uit de gemeenteraad. Centraal daarbij stond de coalitievorming, de programmatische overeenkomsten én verschillen, en de bestuursstijl van de gemeente. Ook is door de informateur aan de delegaties gevraagd om hun visie over het verdere proces van de onderhandelingen.

Op dinsdag 8 april vond om 15.30 uur een gesprek plaats over het rapport tussen alle delegaties en onder leiding van de heer Veling in de raadzaal van het gemeentehuis. Deze bespreking was openbaar. Geïnteresseerden konden de bespreking volgen door plaats te nemen op de publieke tribune of thuis via de live-uitzending via internet.

We houden u op de hoogte van de verdere ontwikkelingen!

Archief > 2014