Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsoverzicht ChristenUnie Veenendaal - januari 2019

Beste ##firstname##,

Hierbij ontvangt u een overzicht van de politieke activiteiten in Veenendaal van de afgelopen periode.

Volg ons ook op Facebook voor meer nieuws, informatie en foto's van ons politieke werk.

Heeft u vragen over een bepaald onderwerp? Of wilt u pro-actief meedenken? Op onze website staat per fractielid aangegeven voor welke onderwerpen u hen kunt benaderen.

Wijkambassadeurs

Per tweetal zijn alle fractieleden aanspreekpunt voor een bepaalde wijk in Veenendaal. Wilt u eens van gedachten wisselen over een bepaald onderwerp? Of spelen er zaken in uw wijk die u met ons wilt bespreken? Kijk dan op de website wie u daarvoor het beste rechtstreeks kunt benaderen.

Oplossingen voor de Rondweg-oost

De gemeenteraad heeft op 24 januari 2019 in grote meerderheid een belangrijk besluit genomen over het raadsvoorstel Voorkeursvariant Rondweg-oost en het aanvullende Veenendaalse advies aan de Provincie Utrecht. Als ChristenUnie zijn wij van mening dat het huidige plan een goede oplossing is voor de leefbaarheid, bereikbaarheid en de ontsluitingsvraag. Daarnaast worden goede maatregelen voorgesteld om de geluidsoverlast en de gezondheidsrisico’s te bedwingen.

Wij heten u welkom!

Op donderdag 10 januari is de heer Gert-Jan Kats tijdens een buitengewone raadsvergadering als burgemeester van Veenendaal beëdigd door de commissaris van de Koning van de provincie Utrecht, de heer Van Beek. Deze raadsvergadering had een plechtig en tegelijkertijd een feestelijk karakter. De installatie en beëdiging was een mooi ceremonieel moment en daarna werden in diverse toespraken inspirerende, humorvolle en waarderende woorden uitgesproken. Tenslotte heeft de kersverse burgemeester Gert-Jan Kats op een overtuigende en innemende wijze zelf het woord gevoerd.

Ontmoetingen op de markt

Op vrijdag 4 januari op de markt van het Bruïneplein en op zaterdag 5 januari op de markt in het centrum heeft de ChristenUnie weer haar jaarlijkse nieuwjaarsactie gehouden. Daarbij wordt de traditionele nieuwjaarsreceptie niet in een zaaltje gehouden, maar op straat met iedereen in Veenendaal die maar mee wil doen.

Waar staan wij voor als ChristenUnie Veenendaal?

Deze week is er in de media veel aandacht voor de Nashville verklaring. Er zijn verschillende initiatieven genomen voor aangepaste verklaringen door zowel voor- als tegenstanders van de Nashville verklaring. Gert-Jan Segers heeft op de website van de ChristenUnie en op sociale media maandag een bericht geplaatst hoe we als partij deze verklaring zien. Deze verklaring van Gert-Jan Segers kunnen we als afdeling Veenendaal van harte ondersteunen.
Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts