Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

ChristenUnie Veenendaal stemoproep

Beste ##firstname##,

Gisteren was een verdrietige en bewogen dag voor de gezinnen van de slachtoffers in Utrecht en voor ons land. Bij het vreselijke geweld verloren drie mensen hun leven en raakten anderen gewond.

Gisteravond kwamen we met enige tientallen mensen bij elkaar om te doen wat we op dat moment konden doen: bidden. Te bidden voor de slachtoffers, hun naasten en voor ons land.

Het was goed om bij elkaar te zijn en onze zorgen bij God te brengen, want door al die gebeurtenissen realiseren we ons hoe kwetsbaar het leven is.
We realiseerden ons hoe kwetsbaar onze vrijheid en onze samenleving zijn.

Maar we zagen ook dat we niet weerloos zijn.
Ik heb groot respect voor de veiligheids- en hulpdiensten die in actie kwamen. En voor de manier waarop zij opkwamen voor onze vrijheid en ons beschermden.

Vanwege het dreigingsniveau besloten we gisteren de campagne tijdelijk stil te leggen.

Vandaag hervatten we de campagne voor de provinciale Statenverkiezingen weer.
We doen dat ingetogen, maar wel met overtuiging.

Want we zijn niet weerloos.

We staan voor onze vrijheid als land en voor onze democratie. De vrijheid die we koesteren komt tot uitdrukking in het debat dat we voeren, in de oplossingen die we samen zoeken én in de verkiezingen die we woensdag hebben.

In de verkiezingsstrijd worden vooral de verschillen zichtbaar en die worden zelfs uitvergroot. Maar zo’n indringend moment als gisteren laat zien hoe sterk Nederland is. Dat we als land steun bieden, meeleven en meebidden. Dat we samenkomen en elkaar helpen waar nodig.

Dat is de opdracht voor ons als samenleving. Om samen de kloven die er zijn te dichten. Om te werken aan de toekomst van ons land. Of het nu gaat om veiligheid, om de schepping, om onze jongeren of onze ouderen, we moeten het samen doen.

We zijn niet weerloos, zeker morgen niet. Want morgen kunnen we naar de stembus en ook ons geloof een stem geven.

Al die politici in de Provinciale Staten, Waterschappen, de Eerste Kamer en op andere plekken hebben nu eens te meer de opdracht om samen te werken aan de toekomst van ons land.

We zijn dankbaar als u ons het vertrouwen en uw stem wilt geven om invulling te geven aan die opdracht.

Op hoop van zegen!

Met een hartelijke groet,

Gert-Jan Segers
Fractievoorzitter ChristenUnie Tweede Kamerfractie

De ChristenUniecampagne opgeschort.

Afgelopen vrijdag 15 maart was de verschrikkelijke aanslag in Christchurch en vandaag 18 maart de zeer zorgelijke en onthutsende berichten uit Utrecht vanwege de aanslag in een tram.

Arjan Koerts op ChristenUnie kandidatenlijst Provinciale Statenverkiezingen Utrecht

Op 20 maart zijn er weer verkiezingen voor de Provinciale Staten. Traditioneel de verkiezingen met de laagste opkomst helaas. Wat Provinciale Staten doet is voor velen niet heel bekend, maar zij kiezen later dit jaar wel de leden van de Eerste Kamer. Dus uw stem is meer dan ooit nodig voor een goed bestuur van Nederland.

Verkiezingsprogramma Provinciale Staten en Hoogheemraadschap

Op D.V. 20 maart 2019 kunt u weer naar de stembus. Deze keer om uw stem te geven voor de Provinciale Staten en het Hoogheemraadschap.

Waarom is jouw stem belangrijk bij de Provinciale Statenverkiezingen voor de Eerste Kamer?

Jeroen van Esseveld (raadslid voor de ChristenUnie in Veenendaal en docent geschiedenis op het Ichthus College) legt in deze vlog uit waarom je stem laten horen zo belangrijk is.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts