Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsoverzicht ChristenUnie Veenendaal - december 2018

Beste ##firstname##,

Hierbij ontvangt u een overzicht van de politieke activiteiten in Veenendaal van de afgelopen periode.

Volg ons ook op Facebook voor meer nieuws, informatie en foto's van ons politieke werk.

Heeft u vragen over een bepaald onderwerp? Of wilt u pro-actief meedenken? Op onze website staat per fractielid aangegeven voor welke onderwerpen u hen kunt benaderen.

Wijkambassadeurs

Per tweetal zijn alle fractieleden aanspreekpunt voor een bepaalde wijk in Veenendaal. Wilt u eens van gedachten wisselen over een bepaald onderwerp? Of spelen er zaken in uw wijk die u met ons wilt bespreken? Kijk dan op de website wie u daarvoor het beste rechtstreeks kunt benaderen.

Uitnodiging nieuwjaarsreceptie

Wij wensen u een goed 2019 in verbondenheid toe.

Wij doen dat ook graag persoonlijk. Op D.V. vrijdag 4 januari en zaterdag 5 januari 2019 staan wij met een onze kraam op de markt en trakteren u op warme chocolademelk en Veensche koekjes.

Vol dankbaarheid kijken we terug op het bijna afgelopen politieke jaar. We mochten na de verkiezingen opnieuw 8 zetels bemensen om uw stem te laten horen in de gemeenteraad en we mochten een wethouder leveren in het college.

Wij ontmoeten u graag op:

Vrijdag 4 januari van 10.30 uur tot 12.30 uur:

Dr. Slotemaker de Bruïneplein.

Zaterdag 5 januari van 11.00 uur tot 14.00 uur:

De Markt in het centrum.

Iedereen is van harte welkom!

Graag tot ziens!

Bestuur, fractie en wethouder ChristenUnie Veenendaal

Tineke Bette beste raadslid van Veenendaal

De Veenendaalse Krant publiceerde 31 december de uitslag van het beste raadslid van Veenendaal. En we zijn dankbaar en vereerd dat het onze fractievoorzitter Tineke Bette is geworden.

Voor een veilig Veenendaal

Op 20 december is door de gemeenteraad het Integraal Veiligheidsplan 2019 - 2022 vastgesteld. In dit plan - dat een samenwerking is tussen de gemeenten Veenendaal, Renswoude, Rhenen, Utrechtse Heuvelrug en Wijk bij Duurstede - staan zowel de regionale als de lokale prioriteiten op het gebied van veiligheid voor de komende jaren opgenomen. De ChristenUnie is positief over dit plan omdat er gemeentegrens overstijgend wordt gekeken naar de veiligheidsproblematiek en ondermijning, juist omdat Veenendaal niet op zichzelf staat. Anderzijds doet dit plan ook recht aan de specifieke lokale problematiek in Veenendaal.

Leefbaarheid en veiligheid

Dinsdag 11 december is de raadscommissie geconsulteerd over de plannen voor de Rondweg- Oost. De ChristenUnie is akkoord met het voorkeursalternatief van het college. Wij zijn voor het verbreden van de Rondweg-Oost, een ongelijkvloerse kruising ter hoogte van de Prins Clauslaan, een maximum snelheid van 70 km/u en een tweede aansluiting voor de nieuwbouwwijk Veenendaal Oost.

De waarde van groen

Groen krijgt steeds meer aandacht. In het verleden was groen goed genoeg als opvulling voor tuin en perk, maar die tijd is voorbij. Terecht wordt grote aandacht besteed aan duurzaamheid en economische waarde van alles wat groeit en bloeit. Maar ook vanwege verbetering van luchtkwaliteit, gezondheid en klimaat. Voor die kennis en kunde op het gebied van duurzaam groen, zijn de raadsleden Willem van Braak, Jeroen van Esseveld en Tineke Bette, wethouder Engbert Stroobosscher en politiek secretaris Erik Timmerman d.d. vrijdag 7 december op werkbezoek geweest bij de Koninklijke Van Ginkel Groep in Veenendaal. Dit familiebedrijf, met meerdere vestigingen in het land, bestaat al 115 jaar.
Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts