Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsoverzicht ChristenUnie Veenendaal - februari 2019

Beste ##firstname##,

Hierbij ontvangt u een overzicht van de politieke activiteiten in Veenendaal van de afgelopen periode.

Volg ons ook op Facebook voor meer nieuws, informatie en foto's van ons politieke werk.

Heeft u vragen over een bepaald onderwerp? Of wilt u pro-actief meedenken? Op onze website staat per fractielid aangegeven voor welke onderwerpen u hen kunt benaderen.

Wijkambassadeurs

Per tweetal zijn alle fractieleden aanspreekpunt voor een bepaalde wijk in Veenendaal. Wilt u eens van gedachten wisselen over een bepaald onderwerp? Of spelen er zaken in uw wijk die u met ons wilt bespreken? Kijk dan op de website wie u daarvoor het beste rechtstreeks kunt benaderen.

HERINNERING: ALV 5 maart 2019

U komt toch ook dinsdag 5 maart naar de Algemene Ledenvergadering ChristenUnie Veenendaal?

Met een kijkje achter de schermen van De Basiliek en informatie over DownTown in het centrum van Veenendaal.

En na de pauze alle gelegenheid om vragen te stellen over de komende verkiezingen aan Kees van Kranenburg, lid Provinciale Staten provincie Utrecht.

Klik snel op lees verder om de hele agenda en bijbehorende stukken te lezen.

Arjan Koerts op ChristenUnie kandidatenlijst Provinciale Statenverkiezingen Utrecht

Op 20 maart zijn er weer verkiezingen voor de Provinciale Staten. Traditioneel de verkiezingen met de laagste opkomst helaas. Wat Provinciale Staten doet is voor velen niet heel bekend, maar zij kiezen later dit jaar wel de leden van de Eerste Kamer. Dus uw stem is meer dan ooit nodig voor een goed bestuur van Nederland.

Verkiezingsprogramma Provinciale Staten en Hoogheemraadschap

Op D.V. 20 maart 2019 kunt u weer naar de stembus. Deze keer om uw stem te geven voor de Provinciale Staten en het Hoogheemraadschap.

Complimentendag 2019

De ChristenUnie wil in Veenendaal, met de Veenendalers, bouwen aan een toekomst waarin er verbinding tot stand komt tussen de verschillende groepen in onze samenleving.

Met sprongen vooruit!

Op 18 februari hebben de Provinciale Staten Utrecht in hun vergadering een besluit genomen over de Rondweg-Oost. En er is heel goed nieuws voor Veenendaal. De provincie Utrecht zal een grote investering doen in de mobiliteit in onze gemeente. Onze wensen voor verbreding van de Rondweg-Oost en het aanleggen van een ongelijkvloerse kruising ter hoogte van de Prins Clauslaan komen in vervulling

Afscheid en benoeming raadslid

‘Voor alles is een tijd’ staat in de Bijbel. En dat geldt zeker ook in de politiek. Het is al lang geen bijbaantje meer, maar het vraagt maximale inzet en betrokkenheid van de (schaduw-)raadsleden, besturen en vrijwilligers. We zijn dan ook altijd dankbaar voor de enorme inzet van onze lokale politici. Helaas moeten er soms keuzes gemaakt worden en heeft Johan Blad na vele jaren van politieke activiteit in Veenendaal aangegeven te stoppen met zijn werk als raadslid. Jonathan v.d. Heuvel zal zijn plaats overnemen in de gemeenteraad.

Goede dingen doen

De Rekenkamercommissie heeft onderzoek gedaan naar het Woonbeleid in Veenendaal. De kernvraag was of het beleid en uitvoering van de Woonvisie 2014-2019 effectief is geweest? Worden de goede dingen gedaan en uitgevoerd? Maar ook de vraag met welke opgaven moet in de komende jaren rekening mee worden gehouden?

Het Ontmoetingshuis maakt zijn naam meer dan waar!

Op uitnodiging van alle gebruikers van het Ontmoetingshuis zijn de raadsleden Tineke Bette, Henk van Soest en Willem van Braak op 15 februari op bezoek geweest in het Ontmoetingshuis. Na een hartelijk welkom van bestuursvoorzitter Van Leeuwen van de stichting die het Ontmoetingshuis exploiteert, kregen alle aanwezigen een rondleiding door het hele gebouw.

Boeren, Burgers en Buitenlui 2.0

Op maandag 11 februari zijn de raadsleden Arjan Koerts en Willem van Braak naar de kick-off van de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen van de ChristenUnie in de provincie Utrecht geweest bij het Voedselbos in Haarzuilens. Daar was een symposium georganiseerd rond het Manifest Boeren, Burgers en Buitenlui 2.0 onder aanwezigheid van de minister van Landbouw Carola Schouten.

Spreek voor allen die dat niet kunnen!

Op zaterdag 9 februari waren de bestuursleden Erik Timmerman en Murad Bero samen met de raadsleden Jeroen van Esseveld, Sanny Brunekreeft, Arjan Koerts en Willem van Braak aanwezig bij het verkiezingscongres van de ChristenUnie in Zwolle. Tijdens dit congres stonden de Provinciale Statenverkiezingen, de Waterschapsverkiezingen en de Europese verkiezingen centraal.

Van wens naar werkelijkheid

Vrijdagmiddag 1 februari was de gemeenteraad uitgenodigd om op locatie de in aanleg zijnde autotunnel aan de Voorpoort en fietstunnel nabij de treinovergang aan de Nieuweweg-Noord te bezichtigen. Hoe bijzonder daar te zijn, met in gedachten dat wij vanuit de fractie van de ChristenUnie 10 jaar geleden voor deze onderdoorgangen onder het spoor hebben gepleit. Want veiligheid en bereikbaarheid vinden wij belangrijk.
Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts