Meer sportmogelijkheden in de buitenlucht

mountain-biking-1210066_1920.jpgdonderdag 12 november 2020

Tijdens de behandeling van de Programmabegroting 2021-2024 heeft de Gemeenteraad unaniem het voorstel van de ChristenUnie gesteund om meer mogelijkheden voor sporten in de buitenlucht te regelen.

Bij de begrotingsbehandeling voor het jaar 2021 wilde het college de reserve Breedtesport van bijna 25.000,-- in de Algemene Reserve storten. Dat is een soort spaarpot van de gemeente. Echter in 2019 hebben wij als ChristenUnie een motie ingediend ter bevordering van buitensport in de wijk. Daarin stond een oproep aan het college om financiële dekking te zoeken binnen de bestaande budgetten voor sport en/of openbare ruimte.

Dit is de reden dat wij op 9 november een voorstel hebben ingediend om de reserve Breedtesport in te zetten voor sportmogelijkheden in de buitenlucht. Juist in deze tijd blijkt dat bewegen in de buitenlucht belangrijk is voor onze gezondheid.

Wij bedanken alle partijen voor de steun. De gemeenteraad geeft daarmee aan dit met ons belangrijk te vinden.

Archief > 2020