Onwerkelijke werkelijkheid

CU_Tineke_Bette.jpgwoensdag 22 april 2020

We leven allemaal in een moeilijke, onwerkelijke werkelijkheid en zijn bezorgd.

In ziekenhuizen en zorginstellingen wordt gewerkt onder hoogspanning. Dit geldt ook voor verpleegkundigen en verzorgenden in de thuiszorg. Onderwijs gebeurt voornamelijk via thuisonderwijs. Veel mensen moeten thuiswerken of hebben geen werk meer.

De vreemde werkelijkheid van deze coronatijd drukt haar stempel ook op ons politieke werk. Als raadsleden werken we via digitale vergaderingen, telefoon en email. Raadsvoorstellen, zoals Digitale Participatie en Transitievisie Warmte vragen onze aandacht. Daarnaast consulatiestukken over Beschermd Wonen en de Regio Foodvalley. Tijdens de raadsvergadering wil de ChristenUnie, samen met andere fracties, een motie in te dienen betreft de opvang van verweesde vluchtelingenkinderen die onder erbarmelijke omstandigheden in Griekenland leven. De fractie van de ChristenUnie wil met voorbede, inzet en omzien naar elkaar, bezig blijven met het goede te zoeken voor Veenendaal en haar inwoners.

Archief > 2020