ChristenUnie wil inwoners meer betrekken bij de politiek - 1 april

35659903_948251365333289_8216311315291963392_n.jpgmaandag 01 april 2019

Inwoners van Veenendaal mogen meer betrokken worden bij de politieke besluiten die genomen worden. Zoveel hoofden, zoveel zinnen. Inwoners van Veenendaal kunnen eens per vier jaar naar de stembus om hun vertegenwoordigers te kiezen. Dat is in 2017 gebeurd, maar hoe betrek je inwoners nog beter bij de Veenendaalse politiek in de 4 jaren tussen de verkiezingen? Het antwoord op die vraag lijkt even simpel, als doeltreffend: betrek inwoners echt bij de politiek door ze een stem te geven in de raadsvergadering.

Als eerste en enige partij in Nederland heeft de ChristenUnie in Veenendaal besloten 1 van de 8 raadszetels maandelijks wisselend in te vullen. Inwoners van Veenendaal die graag meer van de politiek willen weten en invloed willen uitoefenen op de besluitvorming kunnen zich vandaag aanmelden bij de ChristenUnie in Veenendaal.

De zogenaamde burgerraadszetel zal dan een maand lang voor een inwoner van Veenendaal zijn. Uit alle aanmeldingen worden 7 kandidaten geselecteerd. Zij krijgen een kennismakingsgesprek en volgen een speciaal inwerkprogramma om hun taak in de gemeenteraad zo goed mogelijk te kunnen vervullen. Ze maken dan alle vergaderingen in een maand mee, van commissievergaderingen tot fractievergaderingen en uiteindelijk op de laatste donderdagavond van de maand de raadsvergadering.

Op deze manier worden de inwoners van Veenendaal nog directer betrokken bij de politiek in Veenendaal.

Aanmelden?

• Heb je interesse in een burgerraadslidmaatschap voor de ChristenUnie?
  • Ben je lid van de ChristenUnie of bereid om lid te worden?
  • Heb in 2019 in 1 maand de tijd om een aantal avonden te investeren in Veenendaal?

Dan nodigen we je van harte uit om je aan te melden. Mail ons vandaag nog je naam, adres, telefoonnummer en motivatie om burgerraadslid te worden. Meld je nu aan!

UPDATE 2 april 2019:
Bovenstaand nieuwsbericht is geplaatst op 1 april 2019. Dit was uiteraard een 'grap'. Het is namelijk alleen mogelijk om raadslid te worden als de betreffende kandidaat ook op de kieslijst voor de ChristenUnie stond in 2017. Toch hebben we verschillende reacties mogen ontvangen. En ja, we vinden het belangrijk om inwoners te betrekken bij de politiek. Dus wil je actief betrokken worden bij de ChristenUnie in Veenendaal? Meld je dan alsnog aan via de aanmeldlink. We plannen dan een kennismakingsgesprek. We kijken naar jouw talenten en willen die dan graag op de best mogelijke plek inzetten. Of dat nu een functie is in het afdelingsbestuur, als vrijwilliger bij verschillende acties of als klankbord voor de fractie. We nodigen je van harte uit om (nog meer) betrokken te worden bij de politiek in Veenendaal.

Archief > 2019