Leefbaarheid en veiligheid

CU_Roelof_Mulder.jpgdonderdag 20 december 2018

Dinsdag 11 december is de raadscommissie geconsulteerd over de plannen voor de Rondweg- Oost. De ChristenUnie is akkoord met het voorkeursalternatief van het college. Wij zijn voor het verbreden van de Rondweg-Oost, een ongelijkvloerse kruising ter hoogte van de Prins Clauslaan, een maximum snelheid van 70 km/u en een tweede aansluiting voor de nieuwbouwwijk Veenendaal Oost.

De ChristenUnie is van mening dat dit alternatief een betere afwikkeling van het verkeer en verbetering van duurzaamheid, leefbaarheid en veiligheid mogelijk maakt. Tijdens de eerdere inspraakavond voor omwonenden hebben we veel vragen gehoord over het meten van luchtkwaliteit en de inzet van ICT voor betere doorstroming. Wij hebben er op aangedrongen dat de luchtkwaliteit en de geluidskwaliteit continu worden gemeten en dat door de inzet van ICT de doorstroming wordt verbeterd. Bovenal blijven we inzetten op de verduurzaming van vervoersmiddelen, openbaar vervoer en het stimuleren van het gebruik van de fiets!

Archief > 2018