De nieuwe burgemeester van Veenendaal

EB108D5A-AA35-4998-AAD6-091F50DC9969.jpegwoensdag 21 november 2018

Voor de Vertrouwenscommissie is een intensieve periode, om te komen tot een voordracht van een nieuwe burgemeester in Veenendaal, afgesloten. Dinsdag 20 november heeft de gemeenteraad van Veenendaal in een besloten en geheime raadsvergadering de aanbeveling vastgesteld voor de benoeming van de nieuwe burgemeester.

Tijdens de direct daaropvolgende openbare raadsvergadering maakte Tineke Bette-van de Nadort, voorzitter van de Vertrouwenscommissie, bekend dat de gemeenteraad het besluit heeft genomen om de heer Gert-Jan Kats voor te dragen als nieuwe burgemeester van Veenendaal. “Met de heer Kats hebben we een ondernemende en vernieuwende burgemeester gevonden die voorop wil gaan om de ambities van Veenendaal waar te maken”.

De heer Kats is sinds 2010 burgemeester van de Zuid-Hollandse gemeente Zuidplas. Daarvoor was hij zes jaar burgemeester van Liesveld. De heer Kats is lid van de SGP. Hij is 47 jaar, getrouwd en heeft vier kinderen.

De heer Gert-Jan Kats moet eerst nog worden voorgedragen aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties. Als de nieuwe burgemeester bij Koninklijk Besluit is benoemd, wordt de heer Gert-Jan Kats naar verwachting in januari beëdigd als burgemeester van Veenendaal.

Als ChristenUnie Veenendaal feliciteren wij de heer Kats van harte met deze voordracht! Het is onze bede dat hij samen met zijn gezin ook in Veenendaal Gods zegen mag en zal ervaren.

Archief > 2018