Minder regels voor bedrijven en sportverenigingen!

ChristenUnie Veenendaal GR18 -27woensdag 03 januari 2018

Vanaf 2018 zijn er minder regels voor bedrijven op bedrijventerreinen om reclame te maken. Daarnaast krijgen sportverenigingen de kans om meer inkomsten te genereren doordat zij ook reclame mogen maken aan de openbare weg (als hun sportterrein daaraan grenst). Hiermee is tegemoetgekomen aan de wens van de gemeenteraad.

Sinds 2011 is er geëxperimenteerd met minder regelgeving in het binnengebied van bedrijventerrein Nijverkamp. Dit heeft positief uitgepakt, vandaar dat deze aanpak nu in heel Veenendaal gehanteerd zal worden met uitzondering van De Batterijen. Op het bedrijventerrein De Batterijen moet namelijk nog een aantal percelen ontwikkeld worden.

Tijdens de laatste raadsvergadering van 2017 passeerde vrijwel geruisloos deze belangrijke wijziging van de Welstandsnota.

De ChristenUnie is blij met deze beslissing omdat dit voorstel in samenwerking met alle betrokkenen tot stand is gekomen én omdat er op deze wijze minder regelgeving is waardoor ondernemerschap gestimuleerd wordt.

Archief > 2018