Kleurrijke raadsschouw

Afbeelding bij bijdrage voor de website Kleurrijke raadsschouwmaandag 22 mei 2017

Op zaterdag 20 mei heeft de Griffie een raadsschouw georganiseerd en zijn vanuit de fractie van de ChristenUnie Henk van Soest, Dick Roodbeen en Tineke Bette met andere raads- en commissieleden op de fiets naar een drietal interessante locaties in Veenendaal gegaan.

Na een hartelijke ontvangst door de heer Patrick Marcus, directeur van theater De Lampegiet hebben wij een brede toelichting gekregen over het functioneren van het theater. Daarna was er een rondleiding door het gebouw en zijn we tot achter de coulissen geweest. Heel speciaal was het om in de ‘machinekamer’ te kijken, waar de computergestuurde aangepaste trekkenwand onlangs is geïnstalleerd. Imposante techniek die nodig is voor het goed en veilig laten verlopen van een voorstelling. Met dit eerste bezoek was gelijk een goede toon gezet!

Daarna door naar het VIGO aan het Atalantapark. Het Veenendaals Initiatief Groepswonen van Ouderen is in 1997 opgericht. In de gezellige groepsruimte op de 4de etage hebben bestuursleden van het VIGO brede uitleg gegeven over deze unieke vorm van wonen. Dit appartementencomplex bestaat uit 27 zelfstandige driekamerwoningen, iedereen heeft een appartement met een eigen voordeur. Bij ziekte en andere ongemakken wordt er onderlinge steun en hulp geboden. Een goede buur is immers beter dan een verre vriend, wie hier woont heeft 26 goede buren! Het Vigo is dan ook ‘nabuurschap’ op zijn best!

Tenslotte ging de fietsrit naar het Koningsschot. Daar staat The MAXX, een activiteitencentrum, waar bezoekers zich kunnen vermaken op de Kartbaan, bij de Glowgolf, in de Lasergame, in een van de vele Escape- of Flashcape Rooms of in het Trampoline Park. Daarnaast een horecaplein en voor groepen en evenementen tafelgrill in het restaurant.
Directeur Eric Achterberg heeft op inspirerende wijze ons verteld over het idee van het bedrijf en de realisatie ervan. Eind 2016 is het activiteitencentrum gestart. Maar voordat dit zover was, moest er heel wat geregeld worden vanwege wet- en regelgeving. En nu is The Maxx een feit. In dit activiteitencentrum kunnen jong en ouder, bedrijven, instellingen en families zich op velerlei manieren inspannen en ontspannen. Het kan allemaal in The Maxx!

Het was al met al een kleurrijke raadsschouw in drie bedrijven! Als raads-commissieleden hebben we veel gezien en gehoord, met veel dank aan de Griffie die dit alles prima heeft georganiseerd.

Archief > 2017