Proeven aan de lokale politiek

proeflokaaltopbanner-944x390maandag 03 oktober 2016

VANWEGE DE HUIDIGE, POLITIEKE SITUATIE IN VEENENDAAL IS HET PROEFLOKAAL TOT NADER BERICHT UITGESTELD TOT BEGIN 2017!

Hoe weet je of iets smaakt? Juist, door te proeven! Daarom organiseert de ChristenUnie in Veenendaal in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 een Proeflokaal.
Dit is een kort traject waarin geïnteresseerden vrijblijvend kennis kunnen maken met de politiek in Veenendaal. Wat gebeurt er allemaal achter de schermen en hoe komen besluiten tot stand? En ook: wat betekent het om raadslid te zijn?

Je gaat samen met de cursusleider in op de lokale politieke situatie en gaat zelf aan de slag met een agendapunt van de raad. Je trekt hierin samen op met de ChristenUniefractie. Bij de afsluiting van deze cursus kun je een duidelijk antwoord geven op de vraag of de lokale politiek iets voor je is of dat je op een andere manier actief kunt zijn voor de ChristenUnie.

Het proeflokaal bestaat uit 3 bijeenkomsten en het bijwonen van de fractie-, commissie- en raadvergaderingen in november. De eerste avond staat in het teken van kennismaking met lokale politiek. De tweede avond is een evaluatie van de raadsvergadering van november en de derde bijeenkomst is een afsluitende avond met een politieke stijlentest en uitleg over een mogelijk vervolg in de politiek. We leggen dan uit hoe je actief kunt worden voor de ChristenUnie in Veenendaal. Deelname aan het Proeflokaal is geen garantie voor een plek op de lijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen!

• Introductiebijeenkomst 31 oktober 20.00 - 21.30 uur
  • Tweede bijeenkomst 29 november, 20.00 - 21.30 uur
  • Afsluitende bijeenkomst In overleg met de deelnemers begin januari

Heb je een warm hart voor onze samenleving en past de ChristenUnie bij je? Doe dan mee en kom proeven! Neem contact op met Marco van Blijderveen - bestuurslid pr/communicatie, te bereiken via communicatie@veenendaal.christenunie.nl.

Deelname aan het Proeflokaal is gratis!

Je kunt de materialen ook alvast bekijken op www.christenunie.nl/proeflokaal

Archief > 2016