Koopzondag? Nee!

Foto Jolanda de Heerwoensdag 18 december 2013

De koopzondag blijft de gemoederen beroeren. Ging het eerst om 12 keer per jaar, nu  ligt er een voorstel om èlke zondag de winkels open te mogen laten zijn. En dat in héél Veenendaal. Terwijl er een onderzoek op tafel ligt waaruit blijkt dat er onder de ondernemers geen meerheid te vinden is voor 12 zondagen open. Laat staan voor 52 zondagen! Dit initiatiefvoorstel zet de ondernemer (vooral de kleine) in de kou!   Dat kan er nog wel bij in deze crisistijd! Ook de wijkwinkelcentra zullen het zwaar te verduren krijgen. De ChristenUnie is op basis van Bijbelse uitgangspunten tegen het verkwanselen van onze wekelijkse rustdag. Daarnaast zien we nog veel meer praktische bezwaren die in den lande breed gedeeld worden door mensen uit allerlei partijen. Maar Liberaal Veenendaal vindt dat wanneer je principiële bezwaren hebt tegen de koopzondag  andere argementen oneigenlijk zijn geworden..... Ik hoop voor donderdag echter toch nog op luisterende oren en luisterende harten.

Jolanda de Heer

Archief > 2013