Parkeerbeleid

Nelleke Bouwmanvrijdag 29 november 2013

De ChristenUnie is voor een gezonde financiële situatie. Dit geldt ook voor de parkeerexploitatie. Op dit moment kampen we met fikse tekorten. Zelfs met de voorgestelde verhoging van de tarieven komen we er niet. Deze voorgestelde tarieven zijn overigens lager dan de  tarieven van de particuliere Q-park-garages.  Er moeten dus andere oplossingen komen. Gelukkig hebben ondernemers aangegeven dat ze bereid zijn mee te denken en mee te betalen. Maar daarmee komen we er niet.

Tekorten vooruitschuiven  en hopen dat we later een oplossing vinden is ook geen goed idee. We willen namelijk niet de tekorten afschuiven naar alleen Veenendalers. Ook mensen van buiten Veenendaal maken gebruik van de garages. Bovendien komen veel Veenendalers op de fiets. De ChristenUnie vindt dat fietsen en fietsparkeren gratis moet blijven.

De ChristenUnie vindt natuurlijk dat uitbreiding van zowel openingstijden als betaald parkeren op zondag, geen oplossingen zijn die passen binnen onze principes.

Nelleke Bouwman-Feith

Archief > 2013