ChristenUnie Veenendaal stelt kandidatenlijst en verkiezingsprogramma vast

Groepsfoto 24 kandidaten van de 35

foto: 24 van de in totaal 35 leden tellende kandidatenlijst.

vrijdag 18 oktober 2013

Op 17 oktober 2013 is in de Poortkerk te Veenendaal de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2014-2018 vastgesteld. Het is een gevarieerde lijst geworden. Lijsttrekker Henk van Soest: “Met deze lijst durf ik vol vertrouwen de verkiezingen in te gaan.”

De eerste  twaalf kandidaten op de lijst vormen  een gezonde mix  van zittende raadsleden en nieuw talent. De zittende raadsleden vinden we op de volgende posities: Jolanda de Heer-Verheij (2), Dick Roodbeen (3), Tineke Bette-van de Nadort (4), Engbert Stroobosscher (5), Willem van Braak (7) en Andre Groenewegen (9).  De nieuwere gezichten zijn te vinden op de volgende posities Johan Blad (6), Arjan Koerts (8), Peter van Veluw (10), Jos van den Berg (11) en Joas Duister (12).

Naast de top twaalf van de lijst zijn er ook 23 bekende en minder bekende enthousiaste lijstduwers op de lijst geplaatst die hun naam willen verbinden aan de ChristenUnie.

Ook werd in de ledenvergadering  het verkiezingsprogramma vastgesteld. Binnenkort komt het verkiezingsprogramma op onze website (de kandidatenlijst kunt u daar nu al vinden). Houdt u de website en ons Twitteraccount @CUVeenendaal daarom goed in de gaten. De ChristenUnie maakt zijn naam als koploper van politiek Veenendaal (weer) waar, door als eerste politieke partij de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma vast te stellen.

Archief > 2013