koopzondag in Veenendaal?

Jolanda de Heerdinsdag 08 oktober 2013

Het onderzoek naar de koopzondag in Veenendaal is in volle gang. Enquêtes zijn afgenomen, zowel onder het winkelend publiek als onder Veenendalers thuis. Ook de ondernemers kunnen hun zegje doen. Het onderwerp blijkt te leven onder de bevolking. Websites zijn opgericht zowel door voor- als tegenstanders. En die tegenstanders zijn nadrukkelijk niet alleen te vinden onder christenen. Het principiële argument is voor de ChristenUnie doorslaggevend. Maar er zijn ook genoeg andere punten te noemen. Die hebben wij in de verschillende debatten ook naar voren gebracht. Het wachten is nu op het onderzoeksrapport. De ChristenUnie zal ongeacht de uitslag van het onderzoek tegen de koopzondag zijn en blijven. Wel is het spannend hoe de Veenendaler hierover in al z'n breedte denkt. Hopelijk geeft het onderzoek aanleiding voor  alle partijen in de raad, om het idee van een koopzondag naar de prullenbak te verwijzen. Daar hoort het thuis!

Jolanda de Heer - Verheij

Archief > 2013