De Veenendaalhal blijft open

Engbert Stroobosscherdinsdag 08 oktober 2013

Wat de ChristenUnie fractie betreft moet de Veenendaalhal open blijven tenminste zolang er ter plaatse geen herontwikkeling plaats vindt. De Veenendaalhal aan de Nijverheidslaan 8 wordt namelijk nuttig gebruikt door diverse Veense Verenigingen.

Zo maken onder meer de Scheepjeswolharmonie, de Veenendaalse Konijnen en Pluimvee Vereniging (VKPV), de Veenendaalse Vogelvrienden, Hondenclubs, de Zebravinkenclub kerken en koren dankbaar gebruik van de hal. De hal is namelijk ideaal voor gebruikers die een beperkte huur kunnen betalen en juist geen hoge eisen stellen aan inrichting en uitstraling.

De hal met een oppervlakte van 1.000 m2 beschikt over veel parkeerruimte en is met het openbaar vervoer goed bereikbaar. Daarom wordt de hal ook gebruikt voor een internationale gitarenbeurs, postzegelbeurs, kledingbeurs, rommelmarkten, de GGD, de Stichting Welzijn Ouderen (SWO), Stichting Buitenzorg en voor verkeersexamens van Veilig Verkeer Nederland. Bezoekersaantallen lopen op tot meer dan duizend per dag. Veenendaal promotie met spin off als hotelovernachtingen en restaurantbezoek.

Sloop van hal en vervolgens tegen een kale vlakte aankijken omdat de ondergrond niet nodig is en gebruikers aan hun lot overlaten kan wat de ChristenUnie fractie betreft dan ook niet aan de orde zijn. Daarom heeft het college door middel van een amendement de opdracht gekregen samen met de Stichting Veenendaalhal te zoeken naar alternatieve bestaande bebouwing. Op deze manier wordt de gebruikers van de hal perspectief geboden  voor het geval de hal in verband met woningbouw of andere ontwikkelingen te zijner tijd toch gesloopt moet worden. Tot dat moment vinden wij sloop echter onbestaanbaar.

Engbert Stroobosscher

Archief > 2013