Koopzondag in Veenendaal? NEE!

Jolanda de Heermaandag 24 juni 2013

Op 1 juli aanstaande moet de gemeenteraad van Veenendaal beslissen over de koopzondag. Een voorstel van Liberaal Veenendaal stelt één koopzondag per maand voor. Uiteraard is de ChristenUnie hier faliekant op tegen. Vanuit de bijbel zien wij het houden van de wekelijkse rustdag als een heilzaam gebod. Niet alleen voor onze achterban, maar voor de hele samenleving.

Deze bijbelse fundering is voor ons beslissend. Maar er valt nog veel meer over te zeggen. We waren als ChristenUnie dan ook blij verrast dat ook verschillende winkeliers hun stem hebben laten horen. Enkele weken geleden konden zij het woord voeren in de raadszaal en dat hebben ze gedaan. De boodschap was luid en duidelijk: Ook vanuit economisch opzicht biedt de koopzondag helemaal geen oplossing voor de winkeliers. Alleen de pandjesbazen (hoger huuropbrengsten) en de horeca spinnen er garen bij.

Wilt u meemaken hoe de discussie verloopt? U bent (zoals altijd) hartelijk welkom op de publieke tribune in het gemeentehuis op 1 juli aanstaande!

Jolanda de Heer

Archief > 2013