Nelleke Bouwman blij met ChristenUnie

Nelleke Bouwmanvrijdag 11 januari 2013

Zij is de Benjamin van de ChristenUnie fractie in de Veenendaalse gemeenteraad. Maar wel met een meer dan volwassen politieke opvatting en overtuigd van het bestaansrecht van een sociaal christelijke partij die zijn grondbeginselen baseert op de bijbel. Nelleke Bouwman-Feith (25) vindt het jammer dat veel mensen de politiek hebben afgeschreven.

Jong  maar volwassen raadslid

Als raadslid kun je het verschil maken in de samenleving

Op haar 16de was zij al lid van PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie. Zij is er van overtuigd dat je in de politiek het verschil kunt maken. Vooral in de lokale politiek. “Heus, je kunt er voor zorgen dat het afval meerdere keren wordt opgehaald of dat die drempels niet worden aangelegd in een straat. En als je dat ook nog mag doen uit een christelijke overtuiging, dan geeft dat mij een extra dimensie. Natuurlijk denken we niet allemaal hetzelfde in de raad, maar het is juist de uitdaging om er toch gezamenlijk uit te komen. Daar hebben Veenendalers recht op. Ik vind het dan ook jammer dat de politiek door veel mensen is afgeschreven. Ik wil graag het vertrouwen weer terug winnen”. Nelleke luistert graag naar de inwoners. Na klachten over het ophalen van plastic afval is door haar inzet als raadslid vanaf januari de frequentie van ophalen verhoogd. “Zo krijgen de burgers weer vertrouwen in de politiek”, stelt Nelleke. De jonge docente Frans aan het Ichthus College voelt zich prima thuis tussen haar oudere en meer ervaren fractiegenoten. “Door je werk goed voor te bereiden en je mening te geven waar nodig, hou je je altijd staande in de fractie”.   Nelleke wil graag leeftijdsgenoten overtuigen van het belang van de lokale politiek “Wil je daadwerkelijk meepraten en ben je niet bang voor discussie, dan is de politiek iets voor jou !”, roept zij hen op. Daar is trouwens geen woord Frans bij !

Door Jaap Pilon in de Rijnpost 11 januari

Archief > 2013