Wie A zegt moet ook B zeggen

donderdag 08 december 2011

Op dit moment denken we na over een kleine 20 miljoen voor het ontmoetingshuis in Veenendaal oost. Dat is veel geld speciaal in een tijd waar we moeten bezuinigen op uiteenlopende zaken.

Jaren geleden hebben we ingestemd met het plan Veenendaal-Oost. Nu wordt er gevraagd in te stemmen met het ontmoetingshuis. Dit vraagt een moedig besluit, veel geld beschikbaar te stellen voor een wijk die dit zeker verdient. Een hoogwaardige wijk met vooruitstrevende milieu plannen. Een wijk waar het goed wonen en recreëren is. Een wijk waar mensen graag wonen. Wij beslissen nu hoe de komende tientallen jaren de kwaliteit van wonen zal zijn.

Er wordt van ons verwacht verder te kijken dan vandaag! Wij, de ChristenUnie, vinden dat als je a zegt je ook b moet zeggen.

Op dit moment is de begroting en aanbesteding nog niet sluitend, dit kan de gemeente meer geld gaan kosten. Maar ..... nu stoppen zou blijk geven van weinig durf of geloof in Veenendaal-Oost.

Zeker we gaan ervoor....wellicht kunnen we de verschillende onderdelen gefaseerd uitvoeren, maar we moeten door. Wel is het zo dat we eerst een goed concept willen zien waar alle (financiële) risico’s worden opgesomd. Natuurlijk willen we wel graag weten waar die risico’s zitten en wat we voor de toekomst kunnen verwachten. Commissiebreed hebben we dan ook ingestemd met een amendement die het college opdraagt dit nader te onderzoeken. Dit amendement wordt door het CDA vandaag ingediend.

Dirk

Archief > 2011