Weblog Tineke: Hebben zij op het gemeentehuis onze toekomst wel in beeld?

maandag 25 oktober 2010

Commissies zijn er in alle soorten en maten. Toch is er één, die er voor mij uitspringt en dat is de Dialoogcommissie. Sinds 2007 neem ik daarin deel en samen met vier andere raadsleden van verschillende politieke pluimage bereiden wij dialoogavonden voor.
Want tussen gemeentelijk bestuur en burger wordt nogal eens een kloof ervaren:
‘Hebben zij op het gemeentehuis onze toekomst wel in beeld?’

Elk jaar organiseren wij met uitstekende ondersteuning vanuit de Griffie een aantal dialoogavonden. De gemeenteraad wil bij belangrijke keuzes voor de toekomst van Veenendaal de mening horen van de Veenendaalse inwoners, belanghebbenden, ondernemers, maatschappelijke groeperingen en organisaties. Raadsleden gaan op zo’n dialoogavond in gesprek met de Veenendaalse samenleving zodat zij die meningen en ideeën kunnen meenemen in hun standpuntbepaling bij besluitvorming

Donderdag 28 oktober is er een dialoogavond over de toekomst van het Stationskwartier.

Dit gebied wordt begrensd door de Industrielaan, Nijverheidslaan, Parallelweg en Kerkewijk en wordt doorsneden door de Ambachtsstraat, Zuivelstraat en Pelikaanstraat. De gemeente wil van het Stationskwartier een aantrekkelijk woongebied maken met voldoende voorzieningen en een eigen identiteit. Het Stationskwartier is nodig toe aan vernieuwing om verdere verpaupering en leegstand tegen te gaan.
Tijdens de dialoogavond komen drie thema’s aan de orde:

1. Stationskwartier: van werken naar wonen?
  2. Stationskwartier: voor jong of voor oud?
  3. Stationskwartier: dorps of stads?

De dialoogavond wordt gehouden in het gemeentehuis van Veenendaal.

De zaal gaat om 19.15 uur open waarna het programma om 19.30 uur begint.

De afsluiting is gepland om 22.00 uur.

Meer informatie over deze avond kunt u vinden op: www.veenendaal.nl/dialoogavond

U bent in elk geval van harte welkom!

Archief > 2010