Weblog Tineke Bette: Kantelpunt

dinsdag 02 maart 2010

Hoewel op 3 maart het kantelpunt nog moet komen, is de overdracht op papier al een feit. Een overdrachtdossier is belangrijk om de continuïteit van het doorgaande proces van projecten en activiteiten te kunnen overzien.

Als ChristenUnie hebben wij ons in de afgelopen vier jaren constructief opgesteld ten behoeve van de projecten en activiteiten uit het raadsprogramma 2006-2010. Waar nodig hebben we van tijd tot tijd kritische kantekeningen gemaakt en waar passend lovende woorden geuit.

De financiële boodschap in het overdrachtsdossier is helder. Het komt er op aan om keuzes te maken. Bezuinigingen zullen er moeten komen, willen we Veenendaal financieel ook in de toekomst gezond houden. Maar niet alleen bezuinigen. Wat de ChristenUnie betreft ook toekomstgericht aan de slag. En dan met name de economische mogelijkheden ten volle benutten. Daarom heeft het ons dan ook zeer verbaasd dat in het overdrachtsdossier het programma Economie zo summier en zonder ambitie is behandeld. Hier moet Veenendaal in de komende jaren dus nog mee aan de slag.

Archief > 2010