Vragen CDA overbodig.

maandag 22 februari 2010

Het CDA heeft aan het college van burgemeester en wethouders schriftelijke vragen gesteld over onze verkiezingsavond in het gemeentehuis.

Het CDA zegt met verbazing kennis te hebben genomen van het feit dat wij in de raadzaal de burgers ontvangen. Volgens het CDA is dat sinds jaar en dag ongebruikelijk. Ook is ze benieuwd of wij de kosten wel betalen? Ze somt zelfs de kosten op van licht en verwarming van die paar uur.

Politieke partijen stellen normaal schriftelijke vragen om politiek te bedrijven. Dus neem ik aan dat het CDA in verkiezingstijd dit politiek interessant vindt.  Maar wat is interessant? Dat we o.a. het CDA vooraf  goedkeuring moeten vragen over onze acties? Ik denk het niet, want van het CDA heb ik ook geen enkel verzoek gezien.

Is iets ongebruikelijk wanneer dat nog niet eerder plaatsvond? Ik denk het ook niet. Wij vinden een bijeenkomst in het huis van de burgers juist een uitstekende plaats.

Is het de angst dat wij de gemeenschap laten opdraaien voor de kosten? Als raadsleden spreken we elkaar vaak. In deze tijd bijna dagelijks. Eén vraag, één telefoontje van collega Andeweg had alle antwoorden opgeleverd. Sterker, ik had al eens tijdens een vergadering waar ook het CDA aanwezig was, gezegd dat wij in de raadzaal een bijeenkomst hadden.

Het CDA kan gerust zijn.Wij hebben alles al maanden geleden aangekaart bij de gemeente. En we hebben toestemming. En we betalen gewoon.

Wij voeren een sportieve verkiezingsstrijd.Dat willen we zo houden.

Henk van Soest,

Lijsttrekker ChristenUnie