Taaie kost

dinsdag 08 november 2005

Taaie kost was het wat de politiek zaterdag 5 november te bieden had. Letterlijk dan wel te verstaan! De fractie van de ChristenUnie deelde op de markt in Veenendaal taaitaai uit. Met deze zoetigheid werd de vraag die de fractie het winkelend publiek stelde ‘Zijn de bezuinigingen taai?’ een retorische.

Taaie kost

De taaitaai symboliseerde de taaie bezuinigingen en het taai vasthouden van de ChristenUniefractie aan de belangrijke speerpunten, die op een flyer aan het publiek werden meegegeven. Want ook Veenendaal ontkomt helaas niet aan bezuinigingen, taaie bezuinigingen. De ChristenUnie gaat deze bezuinigingen niet uit de weg, maar vindt ook dat we moeten blijven investeren in onze toekomst! De ChristenUnie wil belangrijke zaken voorrang geven en in de bezuinigingsronde ontzien. De boodschap die de ChristenUnie zaterdag uitdroeg was dat de Muziekschool, het Dierenkamp, de kwaliteit van de openbare ruimte en het integratieproject Op Stap behouden moeten blijven. Niet op bezuinigen dus! Door het profijtbeginsel meer toe te passen kan er geld gevonden worden om de hiervoor genoemde zaken veilig te stellen.

De taaitaai vond gretig aftrek onder het winkelend publiek. Hoewel men in eerste instantie wel even moest nadenken over welke boodschap er bij taaitaai hoort, reageerde men positief op deze ludieke actie van de ChristenUnie. En men kon zich vinden in de genoemde speerpunten. Op de vraag op welke zaken niet bezuinigd moet worden werden het dierenkamp, de muziekschool en een schone en veilige openbare ruimte vaak genoemd. Daarnaast werden zaken genoemd als welzijn, zorg voor de minima, onderwijs, leefbaarheid en de Speel-o-Theek. Mensen van buiten Veenendaal vroegen opvallend vaak de parkeertarieven niet te verhogen.

Een duidelijke boodschap, die de fractie zeker zal meenemen in de raadzaal!

Archief > 2005