Weblog Tineke Bette: Een bolderwagen vol met troep

maandag 15 februari 2010

Dat was het resultaat na meer dan een uur zwerfvuilruimen. Zaterdagmorgen 13 februari hebben fractieleden en kandidaten voor de ChristenUnie langs de Prins Bernhardlaan en rond de Rehobothschool aan het Pampagras zakken vol met zwerfvuil opgehaald.

Veel blik en snoeppapier, drankflessen,vuurwerkresten, kartonnen dozen en een spatbord van een auto. Onbegrijpelijk dat jong en oud hun eigen spullen zo achteloos op straat en of in de berm dumpen.

In de afgelopen jaren hebben wij dit soort schoonmaakacties meer gedaan. ChristenUnie Veenendaal vindt een schone en veilige openbare ruimte belangrijk. In ons verkiezingsprogramma dragen we oplossingen aan om het zwerfvuilprobleem terug te dringen. Maar we willen met onze schoonmaakacties laten zien dat we zelf ook de handen uit de mouwen willen steken. Een schone omgeving maakt de buurt prettig, waar bewoners en bezoekers zich thuis voelen. Daar doen we het voor, een schoon Veenendaal is ons veel waard.

Archief > 2010