Tweede Kamerlid Arie Slob op werkbezoek in Veenendaal

zaterdag 13 februari 2010

Op dinsdagmiddag 23 februari brengt de heer Arie Slob een werkbezoek aan Veenendaal. De heer Slob is fractievoorzitter van de ChristenUnie Tweede Kamerfractie.

De komende verkiezingen betreffen de gemeenteraad, maar de ChristenUnie Veenendaal vindt het belangrijk goede contacten te onderhouden met het Haagse. Met name op het dossier “Hoogspanning” is ook de afgelopen periode veel contact geweest met de landelijke fractie. De lokale problematiek moet ook op nationaal niveau onder de aandacht gebracht worden.

De heer Slob zal meedoen aan een fietsroute door Veenendaal, waarbij het tracé van de hoogspanningslijn boven de bebouwing, een punt van aandacht zal zijn.

Om ongeveer 14.00 uur zal de heer Slob “Het Perron” bezoeken: de nieuwe school voor het CSV en het ROC A12. De heer Slob zal spreken over dit unieke onderwijsconcept met management en bestuur van de scholen en de wethouder van onderwijs, B. van den Bos. Natuurlijk zal ook de situatie rondom de hoogspanningslijn aan de orde komen.

Naast de hoogspanningslijn staat het onderwerp “Veiligheid” centraal tijdens het werkbezoek. De heer Slob en zijn gevolg, zullen een bezoek brengen aan winkelcentrum De Ellekoot. Zij zullen om ongeveer 15.00 uur een gesprek hebben met de heer H. Van Doorn (groepschef politie), de heer G. V.d. Hoef van de winkeliersvereniging en de heer F. Verhoef, jongerenwerker van Welzijn Veenendaal. Dit in verband met recente problemen en de aanpak ervan in De Ellekoot.

Daarna zal een bezoek worden gebracht aan het winkelhart van Veenendaal. Burgemeester T. Elzenga en wethouder C. Sanders hebben tot slot een ontmoeting met de heer Slob.

Archief > 2010