Weblog Henk van Soest: ChristenUnie Veenendaal al meer dan 30 jaar een stabiele partij

dinsdag 02 februari 2010

Zaterdag 30 januari vierde de ChristenUnie in Utrecht haar 10jarig bestaan.
De voorloper van de ChristenUnie, RPF/GPV heeft al veel langer haar politieke roots in Veenendaal.

In 1978 kwam de RPF met 1 zetel in de raad, na 4 jaar werd het samenwerkingverband met RPF/GPV beloond met 4 zetels. Na een kleine terugval in 1986 naar drie zetels, zijn zowel in 1990 en als in 1994 zes zetels behaald. Vanaf de verkiezingen in 1998, 2002 en 2006 vertegenwoordigen wij met zeven zetels de ChristenUnie in de Veenendaalse gemeenteraad. ChristenUnie Veenendaal is met recht al meer dan 30 jaar een stabiele factor in de Veenendaalse politiek.

Ruim 900 mensen genoten met mij van een geweldige dag. Veel felicitaties van de landelijke politici. Jong en oud lieten zien over veel nieuw elan te beschikken. De ChristenUnie doet nu ook mee in de meeste grote steden.!! En André Rouvoet maakte bekend dat hij weer de kar wil trekken bij de verkiezingen in 2011. Geweldig dat hierover nu al duidelijkheid bestaat. André kreeg een staande ovatie. Dus dat zit wel goed met het vertrouwen.

Het feest was ook een feest van dankbaarheid. Vooral de liederen die we zongen onder leiding van Kees Kraaijenoord waren geweldig. Op zo’n dag besef je temeer wat voor een God wij hebben. Die zoveel geeft aan inspiratie, kracht, geloof en vreugde. Die ons als politici bij de hand neemt om ons werk te doen. Het is geweldig niet onder de stress maar onder de Zegen van God ons werk te kunnen en mogen doen.

Kortom, een zaterdag om niet te vergeten!!!!

Archief > 2010