ChristenUnie op de bres voor regiotaxi

vrijdag 13 februari 2009

De laatste maanden wordt de ChristenUnie regelmatig benaderd met klachten over de regiotaxi. Lange wachttijden en slechte service zijn aan de orde van de dag. Reden voor de ChristenUnie om schriftelijke vragen te stellen aan het college van B&W.

Geacht college,

Het is een tijdlang goed gegaan met de regiotaxi. Echter, de laatste maanden krijgen wij geregeld klachten over deze vorm van vervoer. Reizgers moeten "via Keulen naar Parijs" en de wachttijden lopen weer enorm op. Ook krijgen we meldingen van slechte service en nonchalance, waardoor mensen in het geheel niet worden opgehaald. Onze bevindingen werden nog eens gestaafd door de poll van de Veenendaalse krant van afgelopen week (62 % van de ondervraagden vindt de ervaringen met de regiotaxi niet positief). Onze vraag aan u als college:

1. Welke stappen gaat u zetten om weer een regiotaxi te krijgen die de reiziger (vaak ouderen) het vervoer en de service geven zoals afgesproken?

We zien uit naar uw beantwoording en hopen dat u in de eerstvolgende commissievergadering al een toelichting zult kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Dirk Koudijs