Motie van afkeuring voor B&W na ‘zwembadaffaire’

woensdag 01 oktober 2008

De ChristenUnie is teleurgesteld over de uitvoering van de motie van treurnis door het college van B&W.

Deze motie werd unaniem door de raad aangenomen na een stevig debat op 3 juli jl. De strekking van de motie en de teneur van het debat was duidelijk. Er moest echt iets gebeuren. Het college kreeg onder meer de opdracht de portefeuilleverdeling te heroverwegen. Ook moest er gewerkt worden aan een open communicatie met de raad. Onlangs liet het college van B&W in een brief aan de raad weten hoe zij de motie van treurnis heeft uitgevoerd. Een herverdeling van de portefeuilles is volgens het college niet nodig. Het meest heikele onderwerp, de sturing van de organisatie en projecten, werd zelfs nagenoeg niet benoemd. De brief van het college werd besproken in de laatste raadsvergadering. De ChristenUnie is van mening dat de motie van treurnis minimaal en onvoldoende is uitgevoerd. Daarom heeft zij, samen met de fracties van SGP, GroenLinks en SP, een motie van afkeuring ingediend. De coalitiepartijen, die in het debat voor de zomer nog zulke grote woorden hadden gesproken, keerden terug op hun schreden. Zij namen naar onze mening genoegen met hernieuwde goede voornemens en toezeggingen. Doordat zij de motie van afkeuring niet steunden, haalde de motie geen meerderheid. Winst van het debat is dat de raad en het college binnenkort samen aan de slag gaan met de gewenste verbeteringen in de onderlinge communicatie.

Archief > 2008