Veenendaal krijgt architectuurbeleid

maandag 04 augustus 2008

Bij de behandeling van de Kadernota heeft de ChristenUnie samen met GroenLinks een voorstel ingediend om uiterlijk in 2009 architectuurbeleid voor onze gemeente te ontwikkelen. Zowel de raad als het college konden zich achter het voorstel scharen.

Veenendaal wordt steeds voller, zo ervaren veel bewoners. Juist dan is het belangrijk dat er aandacht is voor een schone en veilige leefomgeving. Een speerpunt van de ChristenUnie. Niet alleen de openbare ruimte, maar ook de gebouwen dragen bij aan het welbevinden van onze bewoners. Daarom hebben we bij de behandeling van de Kadernota een initiatief van GroenLinks van harte mede ondertekend, namelijk om architectuurbeleid voor onze gemeente te ontwikkelen. Architectuurbeleid gaat verder dan welstandsbeleid. Architectuur bepaalt in sterke mate de identiteit van een gebouw of woonwijk. Daarvoor moet meer aandacht komen, bijv. door het instellen van een platform (evt. in WERV-verband) of het uitschrijven van een architectuurprijs.

Archief > 2008