ChristenUnie vraagt aandacht voor parkeren in bestaande wijken

donderdag 10 juli 2008

De gemeenteraad heeft onlangs beleid vastgesteld voor parkeernormen in nieuwe wijken en inbreidingsplannen. De ChristenUnie heeft dit beleidsplan aangegrepen om aandacht te vragen voor de parkeerproblemen in bestaande wijken.

In 2006 heeft de gemeenteraad het parkeerbeleid vastgesteld. Met een aanvullende notitie, die onlangs aan de raad is voorgelegd, is een eerste stap gezet om tot een gelijke behandeling te komen voor parkeren in de gemeente. Even werd de raad op het verkeerde been gezet, omdat men de problemen van parkeren in de wijken en straten ook mee wilde laten wegen. Echter dit stuk ging over nieuw beleid. Dit betekent dat bij nieuwe woonwijken en inbreidingsplannen nieuwe parkeernormen gaan gelden. Ook bij verbouwingen zal deze norm de toets zijn voor de eventuele vergunningen. Op zich dus niet zo erg spannend. Zoals u wellicht weet zijn er in bestaande wijken en straten wel problemen met het parkeergedrag van onze Veenendaalers. Grote busjes worden op gevaarlijke wijze in de wijken geparkeerd en er zijn nog vele voorbeelden te noemen. De ChristenUnie heeft de raad gevraagd om extra te kijken naar bijvoorbeeld de 10 grootste probleemsituaties. De partijen reageerden erg lauw op onze oproep, maar tot onze verrassing reageerde de wethouder positief met de toezegging om dit onderzoek te starten en mee te werken om de parkeerproblemen bespreekbaar te maken. Samen met de omwonenden zal naar een oplossing worden gezocht. We hopen met deze toezegging dat er serieus wordt gekeken naar het parkeerprobleem zodat de ergernis die dit met zich meebrengt zal verminderen.

Archief > 2008