Klimaatbeleid en rentmeesterschap onlosmakelijk verbonden

donderdag 10 juli 2008

Het klimaatbeheersplan voor Veenendaal stond op de agenda van de laatste raadsvergadering. Dirk Koudijs en André Groenewegen: "Onze insteek was gericht op de opdracht uit de bijbel om rentmeesters te zijn voor Gods schepping".

De vervuiling van CO2 door auto's en industrie is een steeds groter wordend probleem. Onze regering in Den Haag heeft doelstellingen geformuleerd om de uitstoot van CO2 terug te brengen. Ook de lokale overheid moet hierin haar verantwoordelijkheid nemen, vandaar dit plan. Een van onze punten was om de haalbaarheid te toetsen. Hebben we genoeg personeel en is het personeel voldoende opgeleid? Belangrijk vinden we ook dat het college op een heldere wijze met de Veenendaalse bevolking deze plannen gaat communiceren. Als laatste punt hebben we aandacht gevraagd voor de slechte luchtkwaliteit in de scholen. De wethouder heeft ons beloofd hiernaar te kijken en waar nodig stappen te ondernemen.

Archief > 2008