Toegang zwembad in de zomer blijft aandachtspunt

donderdag 08 mei 2008

Op aandringen van de ChristenUnie kunnen houders van een zomer zwemabonnement meerdere keren per dag het zwembad bezoeken. Het systeem blijft echter fraudegevoelig. Ook is het belangrijk dat bewoners van Veenendaal extra geattendeerd worden op de nieuwe regels. Daarom heeft de ChristenUnie aanvullende schriftelijke vragen gesteld aan B&W.

Geacht College,

Allereerst willen wij u bedanken voor de snelle beantwoording van onze brief van 21 april jl.
Met instemming hebben wij kennis genomen van uw beslissing zoals verwoord in uw schijven van 28 april 2008. Hieruit blijkt dat de houder van een zomer zwemabonnement nu de
mogelijkheid heeft gekregen om meerdere keren per dag het zwembad te bezoeken.

In de publicatie voor de verlenging van de voorverkoop, zult u de passage over het "1 maal per dag vrije toegang" laten vervallen. Onze fractie is echter van mening dat u de aangepaste bezoekregeling actief bekend moet maken. De gemeentepagina is daar een geschikt podium voor, maar ook een persbericht van uw kant zal bijdragen tot meerdere bekendheid bij de burger. Ook de website is een mogelijkheid en publicatie bij het zwembad zelf. Bestaande abonnementhouders moeten immers weten dat de regels veranderd zijn, in hun voordeel.

Vraag 1: Bent u bereid actief te communiceren naar de burger dat met een zomerabonnement meerdere malen per dag toegang tot het zwembad verkregen mag worden?

Op dit moment is er geen mogelijkheid te controleren of de drager van de elektronische sleutel wel de abonnementhouder is. Wij hebben gevraagd naar mogelijkheden om wel tot die controle te komen. Zie hiervoor ook het memo van wethouder Pilon van 14 april 2008 evenals onze opmerkingen genoemd in onze brief van 21 april jl.

Tot onze ontevredenheid bent u hier echter niet op ingegaan. Daarom stellen wij de vraag nogmaals.
Onze vraag betrof het voorzien van het zomer zwemabonnement van een pasfoto en het invoeren van de kascontrole. Uiteraard zullen wij elke andere mogelijkheid waar u mee komt om de controle weer in te voeren positief waarderen. Hier is namelijk het rechtmatig gebruik van gemeenschapsvoorzieningen in het geding.

Vraag 2: Welke maatregelen neemt u om te kunnen controleren of de sleuteldrager ook de abonnementhouder is? (pasfoto/kascontrole/anderszins). ?

We gaan er vanuit dat u ditmaal de vraag wel zult beantwoorden. We zien die beantwoording dan ook met belangstelling tegemoet.

Archief > 2008