Dankbaar en gezegend!

uitslag epverkiezingen.jpegmaandag 27 mei 2019

Donderdag 23 mei mochten we weer naar de stembus om ons democratisch recht uit te oefenen. Heel goed dat ChristenUnie en SGP bij de Europese verkiezingen weer gezamenlijk optrokken. En dat samen optrekken heeft geleid tot een prolongatie van de twee zetels in het Europees parlement. Een resultaat om dankbaar voor te zijn! Als we naar de Veenendaalse uitslag kijken, zien we een winst van 324 stemmen. In totaal hebben 7.013 Veenendalers op ons gestemd. Omdat de opkomst hoger was, hebben we procentueel iets verloren. Maar ChristenUnie/SGP is in Veenendaal wederom bij deze Europese verkiezingen met 32,6% van alle stemmen veruit de grootste geworden en ook daar zijn we enorm dankbaar voor!

Al het tumult aan de rechterkant en de linkerkant van het politieke spectrum heeft de ChristenUnie en de SGP ongemoeid gelaten. Ons gematigde programma waarin we uitspreken dat we voor goede samenwerking in Europa zijn, maar dat we die samenwerking niet moeten laten verworden tot een superstaat, heeft zich bewezen een stabiele factor te zijn. ChristenUnie en SGP zullen ook op Europees niveau blijven vechten voor de zwakken in de samenleving en zullen blijven hameren op samenwerking waar nodig en minder bemoeienis vanuit Brussel daar waar dit de soevereiniteit van Nederland schaadt.

Ook voor Europa geldt: ‘Als de Here het huis niet bouwt, tevergeefs zwoegen de bouwlieden daaraan’. In afhankelijkheid van onze Here God weten we ons gezegend in al ons politieke werk. We wensen de nieuwe fractie in Brussel dan ook de onmisbare zegen van onze God toe!

Archief > 2019