Samen recht doen

3B - Jeroen van Esseveld ChristenUnie Veenendaal.jpg
Door Jeroen van Esseveld op 21 april 2023 om 14:35

Samen recht doen

Samen recht is de titel van het verkiezingsprogramma waar ChristenUnie Veenendaal een jaar geleden de nieuwe raadsperiode is ingegaan. Samen recht doen zeker voor de inwoners die dreigen buiten de boot te vallen of zelfs helemaal buiten de samenleving komen te staan. Voor al deze mensen in het sociaal domein willen we samen recht doen.

Dat is dan ook onze inzet als er in de gemeenteraad wordt gesproken over vernieuwing van de plannen binnen het sociaal. Het uitgangspunt voor de ChristenUnie is dat de inwoner centraal moet staan in de regelgeving en niet of de wet helemaal goed wordt uitgelegd. Dat betekent dat we binnen de ruimte die de wet ons geeft moeten zoeken naar de juiste ondersteuning voor hen die het nodig hebben. De ChristenUnie denkt dat dit nodig is om het vertrouwen in de overheid weer terug te krijgen van de inwoners. Dat betekent ook dat de overheid zichtbaar en te vinden moet zijn en niet verstopt zit achter een website zonder het menselijk contact. De komende maanden zal het integraal beleidskader – sociaal domein steeds meer gestalte gaan krijgen. De ChristenUnie zal zich inzetten om alle Veenendalers recht te doen.

Labels: , , , ,