Stilok kan het goede werk in Veenendaal voort zetten!

on-air-gf420b59d0_1920.jpg
7B - Willem van Braak ChristenUnie Veenendaal.jpg
Door Willem van Braak op 14 oktober 2022 om 14:26

Stilok kan het goede werk in Veenendaal voort zetten!

In de gemeenteraad hebben we beslist over een nieuwe zendmachtiging voor de lokale- en regionale omroep. Tot nu toe is dat de stichting SLOMN (MidlandFM). Onderdeel hiervan is ook Stilok, bekend van uitzendingen van kerkdiensten in Veenendaal. Er is gekozen voor een nieuwe zendgemachtigde, Omroep 1 Vallei, en dat betekent dus grote veranderingen voor Stilok.

Het voorstel vanuit het college was om de zendmachtiging voor de komende jaren toe te wijzen aan Omroep 1 Vallei. Dat is een samenwerking vanuit Omroep Ede en ook omroep Rhenen. De laatste jaren zijn zij vooral ook bekend van de omroep XON die ook televisie-uitzendingen verzorgt. Wij denken dat met het oog op modernisering van de regionale en lokale media het goed is om 1 Vallei de kans te geven die modernisering vorm te gaan geven. Daar hoort voor ons wel één harde voorwaarde bij: Stilok moet hun goede werk bij deze zendgemachtigde voort kunnen zetten. Ons is verzekerd dat dit het geval zal zijn en daarom hebben we ook zonder aarzelen ingestemd met het raadsvoorstel om de zendmachtiging toe te wijzen aan Omroep 1 Vallei.

Labels: , , , , , , ,