Parkeren in Veenendaal

5B - Roelof Mulder ChristenUnie Veenendaal.jpg
Door Roelof Mulder op 20 september 2022 om 09:18

Parkeren in Veenendaal

Al jaren lijdt de gemeente flinke verliezen op de parkeergarages. Dat heeft heel veel oorzaken en het is een complex dossier. Er is ook al veel gesproken en al veel geprobeerd, maar dat heeft tot op de dag van vandaag nog niet geleid tot een verbetering van de financiële situatie. Er is de laatste jaren ook veel veranderd. We hebben de pandemie gehad met een grote impact op onze mobiliteit en ons winkelgedrag. De energieprijzen zijn geëxplodeerd, de inflatie stijgt, de koopkracht daalt. Veenendaal heeft een nieuwe centrumvisie.

Om die reden heeft de ChristenUnie een motie ingediend. We willen dit dossier nog één keer op tafel en dan kijken of we nog maatregelen kunnen nemen. Die motie wordt gesteund door de meerderheid van de raad. Het college gaf aan grote twijfels te hebben bij het vinden van de juiste oplossing en sorteerde alvast voor op twee opties. We rekenen erop dat college en de wethouder in het uitvoeren van de motie eerst goed naar de actuele ontwikkelingen en haar beleid kijkt voor we over het vervolg van de parkeerexploitatie spreken.

Labels: , , , , , ,