Humane blik noodzakelijk bij vluchtelingenopvang

6B - Leah Kayiganwa ChristenUnie Veenendaal.jpg
Door Lea Kayiganwa op 15 september 2022 om 12:30

Humane blik noodzakelijk bij vluchtelingenopvang

De afgelopen weken sliepen honderden mensen gedwongen buiten bij het aanmeldcentrum in Ter Apel. Deze mensonterende situatie in Nederland is moeilijk te begrijpen. Opvang van mensen moet geen politieke kleur hebben, het vergt een humane blik

Als samenleving, moet je mensen in nood opvangen. Die boodschap zou de politiek moeten uitdragen in plaats van aansturen op een afschrikbeleid. De ChristenUnie vindt dat Nederland zich moet houden aan de internationale humanitaire verdragen. Elk mens, en juist degene die het hard nodig heeft, verdient een respectvolle en gelijkwaardige behandeling.

In Veenendaal hebben we in de afgelopen jaren veel bereidheid gezien om ruimhartig vluchtelingenopvang te bieden, zowel voor Oekraïners als andere bevolkingsgroepen. De Bijbel leert ons dat hulp aan vreemdelingen en iedereen die hulp nodig heeft belangrijk is. Daarom is de ChristenUnie ook erg blij dat de gemeente Veenendaal de vluchtelingenopvang gaat uitbreiden van 70 naar 150 plaatsen.

Labels: , , , ,