Ook Veenendaal neemt verantwoordelijkheid voor asielzoekersopvang

7B - Willem van Braak ChristenUnie Veenendaal.jpg
Door Willem van Braak op 17 augustus 2022 om 14:18

Ook Veenendaal neemt verantwoordelijkheid voor asielzoekersopvang

Ook de gemeente Veenendaal kreeg het verzoek mee te werken aan de oplossing voor het grote probleem dat er is in de opvang voor asielzoekers in Ter Apel. Er is door de Veiligheidsregio Utrecht (VRU) snel geschakeld en in drie weken tijd is er in het oude Bel Company gebouw aan de Wageningselaan opvang voor 72 personen gerealiseerd.

Op diverse plekken in de Bijbel wordt de noodzaak om goed te zorgen voor vreemdelingen benadrukt. Dat principe willen wij graag volgen en daarom is de ChristenUnie in Veenendaal blij dat er in onze mooie gemeente plaats is voor mensen die onze hulp hard nodig hebben. Hoe het landelijke knelpunt in de asielzoekersopvang voor de langere termijn opgelost moet worden is niet aan ons, maar voor nu vinden wij het heel goed dat ook Veenendaal zijn steentje bijdraagt in de oplossing van de actuele problemen.

Lees hier het hele artikel van de VRU waarin wordt verteld hoe het één en ander tot stand kan komen: https://vru.nl/nieuws/marcel-drie-weken-hebben-we-een-complete-opvanglocatie-opgetuigd

Labels: , , , , , , ,