Jongeren zetten zich in voor de medemens

8 - Rosita Bussink-Verheij ChristenUnie Veenendaal.jpg
Door Rosita Bussink-Verheij op 20 mei 2022 om 08:06

Jongeren zetten zich in voor de medemens

Donderdag 19 mei organiseerde Stichting Present een burgerschapsdag voor ruim 80 leerlingen van het Van Lodenstein College uit Kesteren. Tijdens deze dag gingen de leerlingen op verschillende adressen in Veenendaal praktisch of sociaal aan de gang.

In verzorgingstehuizen werden verschillende activiteiten met bewoners gedaan, zoals muffins bakken en spelletjes doen. Op de Stadsakkers werd ook hard gewerkt. Verschillende groepjes leerlingen hielpen ook particulieren met bijvoorbeeld het weghalen van een laminaatvloer en het leegruimen van een zolder.

Een inwoner die wij spraken, kwam via Veens Welzijn met stichting Present in contact. Zelf kan hij door ziekte helaas niet meer alles doen wat hij zou willen doen. Mooi om te horen dat inwoners via Veens Welzijn de weg kunnen vinden naar hulp voor hun unieke situatie.

Stichting Present is afhankelijk van vrijwilligers om gehoor te kunnen geven aan de verschillende hulpvragen in de Veense samenleving. Als bijvoorbeeld bedrijf, gezin, school, kerk en vereniging kan er via stichting Present veel verschillende projecten worden uitgevoerd. Dit zorgt niet alleen voor onderlinge verbondenheid, maar ook nog eens voor dienstbaar zijn aan de naaste. Prachtig dat wij in Veenendaal gezegend zijn met dergelijke organisaties.

Erg waardevol dat de leerlingen deze dag bewust werden gemaakt van het belang van het verrichten van vrijwilligerswerk. Hopelijk zetten zij zich nog vaker in voor hun medemens!

Labels: , , , , , ,