ChristenUnie Veenendaal is er voor alle Veenendalers

Door Sanny Brunekreeft - Lagerweij op 11 maart 2022 om 10:00

ChristenUnie Veenendaal is er voor alle Veenendalers

Landelijke naam, lokale mensen

Van onze kandidatenlijst zijn meerdere mensen geboren en opgegroeid in Veenendaal, anderen zijn hier vanaf hun 12e naar school gegaan en daarna hier gaan wonen, weer anderen wonen inmiddels hun halve leven in Veenendaal, zijn hier neergestreken na hun studie of hebben in Veenendaal hun thuisbasis gevonden nadat ze moesten vluchten vanuit andere plaatsen op deze wereld. Onze kinderen groei(d)en hier op, we sporten hier, gaan naar de kerk, ontmoeten onze vrienden en doen hier onze boodschappen.

Geworteld in de Veense samenleving

Hoe dan ook, we zijn allemaal mensen die geworteld zijn in de Veense samenleving. Mensen die zich verbonden voelen met Veenendaal en hier van betekenis willen zijn. Met elkaar vertegenwoordigen wij een heel groot deel van alle Veenendalers en willen we recht doen aan Veenendaal.

Landelijke kansen en lokaal eigen keuzes

Je kunt ons zien als onderdeel van een landelijke partij en dat zijn we natuurlijk ook. Dat helpt ons om thema’s op de kaart te zetten in Den Haag zoals het ondergronds brengen van de hoogspanningsmasten en een verbod op lachgas. Maar daarnaast zijn we ook een lokale partij die zich bezig houdt met datgene wat in Veenendaal van belang is. We maken daarin onze eigen keuzes. Deze keuzes kun je lezen in het verkiezingsprogramma. En kijk ook eens naar wat we -samen met anderen- bereikt hebben in de afgelopen jaren op onze pagina met resultaten.

Maar toch even in ‘t kort:

Onze ambitie is dat Veenendaal een groene en duurzame stad is, waar iedereen een veilig thuis heeft en gelijke kansen krijgt.

Veenendaal is groen en duurzaam

• Ruimte voor natuur, fietsen, wandelen, buitensporten, bewegen, duurzame en slimme mobiliteit.
  • Voldoende ruimte voor duurzame en betaalbare woningen.
  • Aantrekkelijke, groene en gezonde woonplaats.

Veenendaal biedt veiligheid voor iedereen

• Een veilige plek voor iedereen: thuis, onderweg, op school en op het werk.
  • Ondersteuning (op maat) voor wie dat nodig heeft door een betrouwbare, transparante en toegankelijke overheid.
  • Nieuwkomers doen zo snel mogelijk mee. We werken met hen aan taal, opleiding en werk.

Veenendaal geeft iedereen gelijke kansen

• Geen enkel kind mag opgroeien in armoede.
  • Extra aandacht voor wie moeite heeft met taal of lezen.
  • Betaalbare en duurzame woningen voor starters en senioren.

Gebruik je recht om te stemmen

Op 14, 15 en 16 maart a.s mag iedereen naar de stembus. Een groot goed, juist in deze tijd waarin vrijheid niet meer zo vanzelfsprekend is. Maak gebruik van dat recht. Kies een partij die bij je past of kies een kandidaat in wie je vertrouwen hebt. Veel succes!

Labels: , , , , ,