ChristenUnie Veenendaal

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Verkiezingen'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Beoogde coalitie vraagt samenleving mee te praten over raadsprogramma

Afbeelding bij Persbericht over voortgang onderhandelingen t.b.v. coalitiemaandag 30 april 2018 De ChristenUnie, VVD, SGP en ProVeenendaal zijn met elkaar in gesprek over belangrijke onderwerpen voor Veenendaal. Voordat de gemeenteraad dit programma vaststelt, organiseert de beoogde coalitie een stadsgesprek waarin zij samen met de gemeenteraad in gesprek gaat met de samenleving. Lees verder >

Start verkiezingscampagne gemeenteraadsverkiezingen Veenendaal

ChristenUnie Veenendaal Campagnestart en film 10 februari 2018 - 51maandag 12 februari 2018 Zaterdag 10 februari is voor de ChristenUnie landelijk -en dus ook in Veenendaal- de verkiezingscampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 officieel begonnen. Als ChristenUnie Veenendaal staan we altijd midden in de Veenendaalse samenleving, alleen in de periode voor de verkiezingen zijn we nog meer zichtbaar. De komende vier jaar willen we werken aan een toekomstbestendig Veenendaal voor ons en onze kinderen, een samenleving waarin iedereen meetelt en vrijheid en veiligheid voor iedereen. Lees verder >
Campagne
Gemeenteraad
Verkiezingen

ChristenUnie wil onderzoek naar tweede aansluiting op Rondweg-Oost

Schermafdruk 2017-12-27 10.48.02maandag 15 januari 2018 Eind december 2017 stemde de gemeenteraad over door de provincie aangedragen varianten voor aanpassing van de Rondweg-Oost (N233). Alleen als de leefbaarheid voor omwonenden wordt gegarandeerd, mag de Rondweg-Oost naar de mening van de raad worden verbreed naar 2x2 rijstroken. Daarvoor is een forse extra investering nodig. In maart 2018 moet duidelijk worden of Provinciale Staten van Utrecht hieraan haar medewerking zal geven. Lees verder >
Verkeer & Vervoer

Stroobosscher lijsttrekker CU

Engbert-Veenendaaldinsdag 09 januari 2018 Uit de Rijnpost van 10 januari 2018:
In 2002 werd hij lid van de Christen Unie (CU). In 2010 raadslid, in 2014 fractievoorzitter en vervolgens in 2016 wethouder in de gemeente Veenendaal. “Ik heb gekozen voor de ChristenUnie omdat dit een partij is waar je vanuit je Christen-zijn je geloof onderling kunt delen en politiek kunt bedrijven”, stelt Engbert Stroobosscher (49). “Ik ben lijsttrekker geworden, omdat ik me gesteund weet door geweldige mensen die zich, net als ik, willen inzetten om het goede te doen voor alle inwoners van Veenendaal”. Lees verder >

Archief > 2018