ChristenUnie Veenendaal

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Gemeenteraad'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Het plakken is verleden tijd

Afbeelding bij bijdrage voor de website Posters plakken verleden tijddonderdag 06 juli 2017 Bij de komende gemeenteraadsverkiezingen zijn de verkiezingsborden, met daarop geplakt de verkiezingsposters, uit het straatbeeld verdwenen. Wat ons betreft is het plakken van posters voor iedereen het allerlaatst geweest ten tijde van de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2017.
Geen gezeul meer met ladders en plak-emmers om de partijposters op 21 verkiezingsborden die verspreid over Veenendaal staan, te plakken. Geen ordinaire vertoning meer op de borden vanwege posters die over elkaar heen zijn geplakt. Lees verder >
Verkiezingen

Algemene beschouwingen Kadernota 2018: Zoek vrede voor de stad

Foto Dick Roodbeenmaandag 03 juli 2017 Op 3 juli heeft fractievoorzitter Dick Roodbeen, namens de fractie van de ChristenUnie, tijdens de behandeling van de Kadernota 2018-2021 zijn Algemene Beschouwingen uitgesproken:
Het zal u mogelijk verbazen, deze opdracht komt niet van mijn fractie, maar uit de Bijbel, Jeremia 29:7.

Wel heel bijzonder zo’n opdracht, want de mensen tot wie die woorden meer dan tweeduizend jaar geleden werden gesproken, bevonden zich in Babylon. Een stad waar ze vanuit hun land Kanaän naar toe waren weggevoerd.

Zoek de vrede voor de stad, toch ook een opdracht voor onze tijd! Lees verder >
Gemeenteraad

Veenendaal, schoon, heel en veilig

Dick_Nieuwwoensdag 28 juni 2017 Wie wil niet wonen en werken in een straat die goed bijgehouden wordt? Waar de weg veilig is en het openbare groen er keurig verzorgd uitziet? U en ik toch? Lees verder >
Gemeenteraad
Milieu, energie, volksgezondheid en voedselveiligheid

Veenendaal verdient beter!

Afbeelding bij bijdrage Veenendaal verdient betervrijdag 23 juni 2017 De gemeente Veenendaal heeft als beheerder een zorgplicht. Goed onderhouden groen en veilige wegen zijn belangrijk. Het beheer van de openbare ruimte is voor de gemeente een kerntaak! Schoon, heel en veilig, daar gaat het ons om. Lees verder >
Natuur en Milieu
Verkeer & Vervoer

Cultuur met oog voor verleden en de toekomst

afbeelding Cultuurplein Veenendaaldinsdag 23 mei 2017 Maandag 22 mei werd de nieuwe Cultuurvisie besproken in de raad.
In deze Cultuurvisie 2018-2021 staan zaken waar we als ChristenUnie tevreden over zijn. Zoals een cultuurmakelaar en een meerjarenbeleid. Daarnaast komt er een onderzoek naar de mogelijkheden om een gelijk speelveld te creëren voor diverse culturele instellingen. Verder het redeneren van uit wat wel kan, in plaats vanuit beperkingen. Lees verder >
Cultuur

Kleurrijke raadsschouw

Afbeelding bij bijdrage voor de website Kleurrijke raadsschouwmaandag 22 mei 2017 Op zaterdag 20 mei heeft de Griffie een raadsschouw georganiseerd en zijn vanuit de fractie van de ChristenUnie Henk van Soest, Dick Roodbeen en Tineke Bette met andere raads- en commissieleden op de fiets naar een drietal interessante locaties in Veenendaal gegaan. Lees verder >
Werkbezoek

Het gaat niet alleen om stenen

Afbeelding bij bijdrage voor de website Het gaat niet alleen om stenenvrijdag 19 mei 2017 Donderdag 18 mei is het Raadsvoorstel Vastgoedbeleid en Accommodatiebeleid aan de orde geweest.
Wij kunnen als ChristenUnie instemmen met de wens om meer te sturen op gemeentelijk vastgoed, meervoudig gebruik, het verminderen van leegstand en het verkopen van onrendabel gemeentelijk vastgoed is in zijn algemeenheid goed. Lees verder >
Cultuur

Archief > 2017