ChristenUnie Veenendaal

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Gemeenteraad'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Programmabegroting 2018-2021 vastgesteld

Foto Henk van Soestmaandag 30 oktober 2017 De gemeenteraad heeft op donderdag 26 oktober de Programmabegroting 2018-2021 vastgesteld. Als ChristenUnie konden wij ons prima vinden in deze begroting, omdat daarin een aantal voorstellen van ons staan die financieel waren verwerkt. Ook belangrijke zaken die we samen met andere partijen goed vonden, zijn goedgekeurd. Belangrijkste voorstellen waren misschien wel dat de huishoudelijke hulp in 2018 niet duurder wordt en dat voor een goed onderhouden en veilige openbare ruimte de komende jaren weer meer geld te besteden is. Lees verder >

Parkeerbeleid en parkeerexploitatie

2017-07-13 Veenendaal - locatie -104maandag 02 oktober 2017 Afgelopen donderdag werd er in de raad gesproken over het parkeerbeleid en de parkeerexploitatie. Deze onderwerpen, en dan vooral het tweede, zijn de afgelopen jaren steeds onderwerp discussie geweest. Dat was dit jaar niet anders. Op het voorstel rond de parkeerexploitatie kwamen twee amendementen van de VVD. Een daarvan ging over het per minuut betalen in de gemeentelijke garages. Die hebben we mede ingediend. Lees verder >
Gemeenteraad

Het plakken is verleden tijd

Afbeelding bij bijdrage voor de website Posters plakken verleden tijddonderdag 06 juli 2017 Bij de komende gemeenteraadsverkiezingen zijn de verkiezingsborden, met daarop geplakt de verkiezingsposters, uit het straatbeeld verdwenen. Wat ons betreft is het plakken van posters voor iedereen het allerlaatst geweest ten tijde van de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2017.
Geen gezeul meer met ladders en plak-emmers om de partijposters op 21 verkiezingsborden die verspreid over Veenendaal staan, te plakken. Geen ordinaire vertoning meer op de borden vanwege posters die over elkaar heen zijn geplakt. Lees verder >
Verkiezingen

Algemene beschouwingen Kadernota 2018: Zoek vrede voor de stad

Foto Dick Roodbeenmaandag 03 juli 2017 Op 3 juli heeft fractievoorzitter Dick Roodbeen, namens de fractie van de ChristenUnie, tijdens de behandeling van de Kadernota 2018-2021 zijn Algemene Beschouwingen uitgesproken:
Het zal u mogelijk verbazen, deze opdracht komt niet van mijn fractie, maar uit de Bijbel, Jeremia 29:7.

Wel heel bijzonder zo’n opdracht, want de mensen tot wie die woorden meer dan tweeduizend jaar geleden werden gesproken, bevonden zich in Babylon. Een stad waar ze vanuit hun land Kanaän naar toe waren weggevoerd.

Zoek de vrede voor de stad, toch ook een opdracht voor onze tijd! Lees verder >
Gemeenteraad

Veenendaal, schoon, heel en veilig

Dick_Nieuwwoensdag 28 juni 2017 Wie wil niet wonen en werken in een straat die goed bijgehouden wordt? Waar de weg veilig is en het openbare groen er keurig verzorgd uitziet? U en ik toch? Lees verder >
Gemeenteraad
Milieu, energie, volksgezondheid en voedselveiligheid

Veenendaal verdient beter!

Afbeelding bij bijdrage Veenendaal verdient betervrijdag 23 juni 2017 De gemeente Veenendaal heeft als beheerder een zorgplicht. Goed onderhouden groen en veilige wegen zijn belangrijk. Het beheer van de openbare ruimte is voor de gemeente een kerntaak! Schoon, heel en veilig, daar gaat het ons om. Lees verder >
Natuur en Milieu
Verkeer & Vervoer

Cultuur met oog voor verleden en de toekomst

afbeelding Cultuurplein Veenendaaldinsdag 23 mei 2017 Maandag 22 mei werd de nieuwe Cultuurvisie besproken in de raad.
In deze Cultuurvisie 2018-2021 staan zaken waar we als ChristenUnie tevreden over zijn. Zoals een cultuurmakelaar en een meerjarenbeleid. Daarnaast komt er een onderzoek naar de mogelijkheden om een gelijk speelveld te creëren voor diverse culturele instellingen. Verder het redeneren van uit wat wel kan, in plaats vanuit beperkingen. Lees verder >
Cultuur

Archief > 2017