ChristenUnie Veenendaal

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Verkeer & Vervoer'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Basismobiliteit: openbaar vervoer voor iedereen

Logo de Vallei hopperdinsdag 04 juli 2017 Sinds dit jaar is de Regio FoodValley, waar Veenendaal deel van uit maakt, verantwoordelijk voor Basismobiliteit. Dat is aanvullend openbaar vervoer voor mensen die geen gebruik kunnen maken van de lijnbus of de trein. De regio riep de Valleihopper in het leven. Een deeltaxi die vooral wordt gebruikt door ouderen en mensen met een beperking. Maar weinig mensen weten dat iedereen – dus ook zonder beperking – gebruik kan maken van de Valleihopper. Lees verder >

Veenendaal verdient beter!

Afbeelding bij bijdrage Veenendaal verdient betervrijdag 23 juni 2017 De gemeente Veenendaal heeft als beheerder een zorgplicht. Goed onderhouden groen en veilige wegen zijn belangrijk. Het beheer van de openbare ruimte is voor de gemeente een kerntaak! Schoon, heel en veilig, daar gaat het ons om. Lees verder >
Gemeenteraad
Natuur en Milieu

ChristenUnie pleit voor de Goudvis-straat

De-Goudvis-eindvrijdag 31 maart 2017 De fractie van de ChristenUnie heeft besloten bij de eerstvolgende raadsvergadering te komen met een motie vreemd aan de orde van de dag. “Het idee voor de motie is ontstaan na het lezen van de openbare besluitenlijst van het college van B&W”, zegt fractievoorzitter Dick Roodbeen. Het college heeft namelijk een besluit genomen over de nieuw te voeren straatnamen in Veenedaal Oost. Lees verder >
Wonen & Ruimtelijke ordening

Proef met verlichting in wegdek fietskruising De Monding

Onveilig fietskruispunt De Monding en Brederodelaanwoensdag 29 maart 2017 Sinds enkele jaren vraagt de ChristenUnie aandacht voor de veiligheid van fietsers. Te vaak gebeuren er (bijna) ongelukken op plaatsen waar auto’s en fietsers elkaar kruisen. Lang werden de door omwonenden gesignaleerde problemen door de gemeente als onoplosbaar benoemd. Of men vond de oplossing te duur. Lees verder >

Syntus belooft verbetering

IMG_1819donderdag 22 december 2016 De ChristenUnie maakt zich sterk voor goed openbaar vervoer voor iedereen. Met de komst van Syntus als nieuwe busvervoerder in de provincie Utrecht zou het OV in Veenendaal en omgeving er op vooruit gaan, ook voor mensen die wat minder makkelijk ter been zijn. Dat is wat raadslid Arjan Koerts wilde laten zien in het bijzijn van de camera van RTV Utrecht. Lees verder >

Gratis parkeren werkt

gratis-parkeren-vierkantwoensdag 21 december 2016 Op voorstel van de ChristenUnie, SGP, CDA en de SP is een jaar geleden gestart met de proef gratis parkeren in de gemeentelijke parkeergarages. Aanleiding was het stimuleren van het aantal bezoekers teneinde de winkelleegstand in ons winkelcentrum te keren. Een proef van een jaar, omdat niet bekend was of het zou werken. Lees verder >

In gesprek met de Utrechtse Statenfractie

Afbeelding bij tekstbijdrage website Overleg met de Statenfractievrijdag 21 oktober 2016 Op 19 oktober hebben vertegenwoordigers van de ChristenUnie fracties uit Veenendaal, Wijk bij Duurstede, Lopik en Renswoude gesprek gevoerd met Arne Schaddelee, Nelly de Haan, Kees van Kranenburg en Kees de Heer van de Statenfractie ChristenUnie Utrecht. Lees verder >
Provinciale Staten
Wonen & Ruimtelijke ordening